Kdo se umí rozdělit, má z toho nakonec sám víc - archív citátů

Navigace: Tematické texty V VánoceŽivé betlémy a jiné vánoční hry A - ŽIVÝ BETLÉM a jeho smysl

A - ŽIVÝ BETLÉM a jeho smysl

ŽIVÝ BETLÉM a jeho smysl

Zažil jsem již několik Živých Betlémů a vždy to pro mne bylo bezprostřední setkání s něčím konkrétním, troufám si říci – s Kristem. V televizi nebo v kině není tak konkrétní kontakt jako v divadle. A zde vidím ten veliký rozdíl od filmu. A protože betlémská scéna je stále živá, tak jako naši předkové , chceme i my znovu prožívat tento veliký zázrak, který vypadá tak nenápadně, a přesto si jej připomínáme již 2000 let.

Zvláště o Vánocích si vždy zvonu připomínáme velkou ochotu dávat druhým různé dárky. osobně jsem prožil, že i připravení Živého Betléma „věřícími“ pro „nevěřící“ může být tou nejlepší cestou evangelizace našeho okolí. Možná někdo řekne, že je to málo, ale zažil jsem, že i malý krůček je cesta vpřed.

Jako hlavní cíl při organizaci jsem neviděl finanční podporu Hospice, ale především to, že se lidé sešli, prožili pohodu, potkali se navzájem, děti měli kam jít, když doma připravovali dospělí stromeček. K pohodě jistě patří něco na zub, způsob přijetí i toho nejposlednějšího kolemjdoucího.

Ať už je forma jakákoli, všem přeji, aby tak, jako mně, bylo připravování vlastního ŽB tím největším dárkem!


P. Antonín Forbelský



Témata: Vánoce

Čtení z dnešního dne: Neděle 19. 11.

Př 31,10-13.19-20.30-31; Žalm 128; 1 Sol 5,1-6
Mt 25,14-30

Při čtení evangelia této neděle se posluchači často ptají, zda potrestaný třetí služebník netrpí bezpráví. Vždyť pán je tvrdý a „sbírá, kde nerozsypal“. Úvaha vypravěče však poukazuje na důležitý detail: Cožpak třetí služebník neznal Pána dobře? Vždyť ví, jak smýšlí! Jde o zaměstnance, který neprovede zadanou práci a ještě se vymlouvá. Nejde tedy o odsouzení těch, kdo mají úzkostnou povahu. Je třeba nepřehlédnout, v jaké souvislosti náš úryvek zaznívá, protože není obecná! Jde o texty mluvící o konci světa. Proto je pravděpodobné, že zde je řeč o přijetí evangelia v kontextu široké židovské komunity. Mnozí evangelium nepřijali, protože jim nezapadalo do tradic a vlastních představ o prožívání víry. Ale i dnes jsou lidé, kteří utíkají do minulosti, v níž spatřují jistotu. Nic „nového“ ze strachu nepřipouští. To ovšem nenese plody, které Pán očekává.

Zdroj: Nedělní liturgie

Křesťan a politika? Jak (ne)?

(16. 11. 2017) Křesťané mají žít jako občané své země, se všemi důsledky, které to má: se zodpovědností a spolupodílem. To může...

Godzone tour 2017 Praha - Odhodlaní změnit svět

Godzone tour 2017 Praha - Odhodlaní změnit svět
(16. 11. 2017) Jsi odhodlaný změnit svět? Srdečně tě zveme v sobotu 18. listopadu od 18:00 do sportovní haly Královka v Praze, kde se...

Litanie ke Kristu Králi

(16. 11. 2017) Kriste, Králi všeho tvorstva, smiluj se nad námi. Kriste, Králi národů, Kriste, Králi králů, Kriste, Králi nebe i...

Vystřízlivění z růžových snů Listopadu 1989

(15. 11. 2017) Mezi nejkrásnější okamžiky mého života patří závěrečné dny listopadové roku 1989. Jsem šťasten a děkuji Bohu za onen...

Sv. Anežka Česká (svátek 13.11.)

(12. 11. 2017) Narodila se roku 1211 jako nejmladší dcera českého krále Přemysla Otakara I. ...

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)

(9. 11. 2017) Nejznámější příhoda sv. Martina se stala v zimě roku 334. Tehdy se římský voják Martin před branami města Amiens...