Kdo se umí rozdělit, má z toho nakonec sám víc - archív citátů

Navigace: Tematické texty P Příběhy ke katecheziO uzdravení Dítě Thomas – uzdravený ze zranění

Dítě Thomas – uzdravený ze zranění

Když jsme jednou v Indii procházeli malou vesnicí, připojil se ke mně člověk a zeptal se mě, jestli chci vidět malého Thomase.

Nevěděl jsem, že šedesátiletého člověka označují jako dítě, a zeptal jsem se: “Kdo je dítě Thomas?”

Řekl mi: “Uvidíš.” Zastavili jsme se ve velkém domě, kde “dítě Thomas” žil.

Byl to tělesně velmi postižený muž, malé postavy, který jen s obtížemi chodil. Když jsem ho uviděl, pocítil jsem k němu soucit. Současně jsem byl na svého společníka trochu nazlobený, protože se mi zdálo, jako by chtěl tohoto muže ostatním předvádět a dělat show. Začal jsem si s Thomasem povídat a to, co mi řekl, bylo opravdu úžasné!

Mluvil o Bohu jako učený teolog. Dokonce o Bohu hovořil jako o tom, s kým měl ve svém životě velmi zřetelnou zkušenost!

Tak jsem se dozvěděl, že “dítě Thomas” jezdí po zemi a pořádá duchovní cvičení. Rozpráví s biskupy, s klérem a řeholníky. To byl uzdravený člověk, neměl se svou deformací žádné problémy.

Hovořil se mnou velmi přímo i o své nemoci a řekl mi: “Děkuji Bohu. Vím, že když jdu přednášet, mnozí přijdou jen proto, aby viděli mé zdeformované tělo. Jen ať přijdou. Důležité je, že přijdou a pak naslouchají Ježíšově radostné zvěsti!”



Se svolením zpracováno podle knihy:
 Elias Vella, Ježíš - lékař duše i těla,
kterou vydalo Karmelitánské nakladatelství
www.kna.czwww.ikarmel.cz
Redakčně upraveno

 

Čtení z dnešního dne: Neděle 19. 11.

Př 31,10-13.19-20.30-31; Žalm 128; 1 Sol 5,1-6
Mt 25,14-30

Při čtení evangelia této neděle se posluchači často ptají, zda potrestaný třetí služebník netrpí bezpráví. Vždyť pán je tvrdý a „sbírá, kde nerozsypal“. Úvaha vypravěče však poukazuje na důležitý detail: Cožpak třetí služebník neznal Pána dobře? Vždyť ví, jak smýšlí! Jde o zaměstnance, který neprovede zadanou práci a ještě se vymlouvá. Nejde tedy o odsouzení těch, kdo mají úzkostnou povahu. Je třeba nepřehlédnout, v jaké souvislosti náš úryvek zaznívá, protože není obecná! Jde o texty mluvící o konci světa. Proto je pravděpodobné, že zde je řeč o přijetí evangelia v kontextu široké židovské komunity. Mnozí evangelium nepřijali, protože jim nezapadalo do tradic a vlastních představ o prožívání víry. Ale i dnes jsou lidé, kteří utíkají do minulosti, v níž spatřují jistotu. Nic „nového“ ze strachu nepřipouští. To ovšem nenese plody, které Pán očekává.

Zdroj: Nedělní liturgie

Křesťan a politika? Jak (ne)?

(16. 11. 2017) Křesťané mají žít jako občané své země, se všemi důsledky, které to má: se zodpovědností a spolupodílem. To může...

Godzone tour 2017 Praha - Odhodlaní změnit svět

Godzone tour 2017 Praha - Odhodlaní změnit svět
(16. 11. 2017) Jsi odhodlaný změnit svět? Srdečně tě zveme v sobotu 18. listopadu od 18:00 do sportovní haly Královka v Praze, kde se...

Litanie ke Kristu Králi

(16. 11. 2017) Kriste, Králi všeho tvorstva, smiluj se nad námi. Kriste, Králi národů, Kriste, Králi králů, Kriste, Králi nebe i...

Vystřízlivění z růžových snů Listopadu 1989

(15. 11. 2017) Mezi nejkrásnější okamžiky mého života patří závěrečné dny listopadové roku 1989. Jsem šťasten a děkuji Bohu za onen...

Sv. Anežka Česká (svátek 13.11.)

(12. 11. 2017) Narodila se roku 1211 jako nejmladší dcera českého krále Přemysla Otakara I. ...

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)

(9. 11. 2017) Nejznámější příhoda sv. Martina se stala v zimě roku 334. Tehdy se římský voják Martin před branami města Amiens...