Kdo se umí rozdělit, má z toho nakonec sám víc - archív citátů

Navigace: Tematické texty E Evangelizace, misieDelší texty Evangelizace - proč, co, kdo, jak?

Evangelizace - proč, co, kdo, jak?

Evangelizace, misie


* PROČ?

Nejlepší služba spoluobčanům je hlásání evangelia.
(Redemptoris missio)

Evangelium je pravda, která osvobozuje a která jediná může poskytnout mír v srdci.
(Evangelii nuntiandi)

Nenechal jsem si pro sebe tvou spravedlnost, nezatajil jsem tvou lásku a tvou věrnost...
(Ze Žl 40)

Víra musí být být nabídnuta, protože všichni lidé "mají právo poznat bohatství Kristova tajemství".
Naše doba má v sobě cosi fascinujícího a současně i dramatického. Zatímco na jedné straně se lidé ženou za materiálním úspěchem a zdá se, jako by se stále víc ponořovali do konzumního materialismu, na druhé straně se projevuje stále víc úzkostlivé hledání smyslu života a potřeba vnitřního života. Církev vlastní neocenitelná duchovní dobra, která může lidstvu nabídnout: je to Kristus, který sám sebe označil jako "cestu, pravdu a život". Člověk, který chce sám sebe pochopit až do hlubin, musí se přiblížit Kristu.
(Redemptoris missio)


Kdo nachází Boha, nachází ho pro všechny.
(Saint - Exupery)





CO?

Misie mají pouze jediný cíl, totiž sloužit člověku tím, že mu zjeví lásku Boží.
(Redemptoris missio)

Základním programem církve je seznámit lidi s Kristem. Vrcholem evangelizace je jasné vyznání, že v Ježíši Kristu se poskytuje každému člověku možnost spásy jako dar Boží.
Spása je osvobození ode všeho, co člověka trápí a utlačuje, a především pak osvobození od hříchu a od zlého ducha. Přináší i radost z toho, že my známe Boha a on zná nás.
(Evangelii nuntiandi)




KDO?

Ze Skutků apoštolů vysvítá, že v prvním období církve misie byly chápány jako samozřejmé ovoce křesťanského života, jako úkol pro každého věřícího.
Misijní poslání platí pro všechny křesťany, pro všechny diecéze a farnosti.
(Redemptoris missio)

Ježíš evangelium přinesl a jeho lidé jsou tu proto, aby jej roznesli.
(Pavel Korosin)



JAK?

Je nutno hlásat zejména svědectvím vlastního života. Člověk dnešní doby věří víc svědectví než učitelům. Toto ale nestačí, protože naše svědectví musí být objasněno "důvody naší naděje" - jasným a nepochybným hlásáním.
(Evangelii nuntiandi)


Čtyři základní pravdy hlásání křesťanství (kerygma):
1) Bůh každého miluje a má s ním dobrý plán.
2) Hříchem je ale každý od dobrého Boha oddělen.
3) V Ježíši Kristu je nabídnuta záchrana a nové spojení s Bohem.
4) Tato záchrana v Ježíši Kristu a nový život z Ducha jsou nabídnuty každému člověku.

Evangelizace nebude nikdy možná bez působení Ducha svatého, neboť on působí v každém hlasateli, vnuká mu slova, jež by ho sama od sebe nenapadla a uschopňuje duši toho, kdo naslouchá. Poselství evangelia je schopno samo od sebe vzbudit víru.
(Evangelii nuntiandi)

Poslání se tedy nezakládá na lidské schopnosti, ale na moci zmrtvýchvstalého Pána.
(Redemptoris missio)

Nemějte strach jít do ulic a na veřejná místa a jako první apoštolové hlásat radostnou zvěst spásy! Teď není doba stydět se za evangelium. Nyní je čas k tomu, aby bylo hlásáno ze střech. Evangelium nesmí být ukrýváno ani ze strachu, ani z lhostejnosti. Musí být vystaveno na oči tak, aby lidé viděli jeho světlo a chválili nebeského Otce.
(Jan Pavel II.)


Bože, koho dnes oslovíš?

Rád bych byl i já tvým nástrojem!
 


Autor: IMA

Čtení z dnešního dne: Neděle 19. 11.

Př 31,10-13.19-20.30-31; Žalm 128; 1 Sol 5,1-6
Mt 25,14-30

Při čtení evangelia této neděle se posluchači často ptají, zda potrestaný třetí služebník netrpí bezpráví. Vždyť pán je tvrdý a „sbírá, kde nerozsypal“. Úvaha vypravěče však poukazuje na důležitý detail: Cožpak třetí služebník neznal Pána dobře? Vždyť ví, jak smýšlí! Jde o zaměstnance, který neprovede zadanou práci a ještě se vymlouvá. Nejde tedy o odsouzení těch, kdo mají úzkostnou povahu. Je třeba nepřehlédnout, v jaké souvislosti náš úryvek zaznívá, protože není obecná! Jde o texty mluvící o konci světa. Proto je pravděpodobné, že zde je řeč o přijetí evangelia v kontextu široké židovské komunity. Mnozí evangelium nepřijali, protože jim nezapadalo do tradic a vlastních představ o prožívání víry. Ale i dnes jsou lidé, kteří utíkají do minulosti, v níž spatřují jistotu. Nic „nového“ ze strachu nepřipouští. To ovšem nenese plody, které Pán očekává.

Zdroj: Nedělní liturgie

Křesťan a politika? Jak (ne)?

(16. 11. 2017) Křesťané mají žít jako občané své země, se všemi důsledky, které to má: se zodpovědností a spolupodílem. To může...

Godzone tour 2017 Praha - Odhodlaní změnit svět

Godzone tour 2017 Praha - Odhodlaní změnit svět
(16. 11. 2017) Jsi odhodlaný změnit svět? Srdečně tě zveme v sobotu 18. listopadu od 18:00 do sportovní haly Královka v Praze, kde se...

Litanie ke Kristu Králi

(16. 11. 2017) Kriste, Králi všeho tvorstva, smiluj se nad námi. Kriste, Králi národů, Kriste, Králi králů, Kriste, Králi nebe i...

Vystřízlivění z růžových snů Listopadu 1989

(15. 11. 2017) Mezi nejkrásnější okamžiky mého života patří závěrečné dny listopadové roku 1989. Jsem šťasten a děkuji Bohu za onen...

Sv. Anežka Česká (svátek 13.11.)

(12. 11. 2017) Narodila se roku 1211 jako nejmladší dcera českého krále Přemysla Otakara I. ...

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)

(9. 11. 2017) Nejznámější příhoda sv. Martina se stala v zimě roku 334. Tehdy se římský voják Martin před branami města Amiens...