Kdo se umí rozdělit, má z toho nakonec sám víc - archív citátů

Navigace: Tematické texty B BůhDelší texty Ježíšův Duch (Henri J. M. Nouwen)

Ježíšův Duch (Henri J. M. Nouwen)

Milovat znamená vtělit nekonečnou Boží lásku do věrného vztahu s jinou lidskou bytostí. (101)
(...)
Když budeme žít, jakoby byly lidské vztahy vytvořeny člověkem, a podřizovat se tak změnám lidských pravidel a zvyklostí, nemůžeme očekávat nic jiného než velkou roztříštěnost a odcizení, které charakterizují naši společnost. Ale když budeme zas a znova prohlašovat Boha za zdroj veškeré lásky, poznáme lásku jako Boží dar Božímu lidu. (102)
(...)
Aby byly všechny lidské vztahy opravdové, musí najít svůj zdroj v Bohu a svědčit o Boží lásce. Jednou z nejdůležitějších kvalit Boží lásky je věrnost. Bůh je věrný Bůh, který plní svůj božský slib a nikdy nás nezklame. Bůh ukazuje tuto věrnost Abrahámovi a Sáře, Izákovi a Rebece, Jákobovi a Ráchel. Bůh ukazuje svou věrnost Mojžíšovi a Áronovi a lidem, kteří se stěhovali z Egypta do země zaslíbené. Ale Boží láska jde ještě dál. Bůh nechce být jen Bohem pro nás, ale také Bohem s námi. To se děje skrze Ježíše, Emanuela, který nás doprovází, mluví s námi a umírá s námi. Tím, že nám poslal Ježíše, nás chce Bůh přesvědčit o neotřesitelnosti a věrnosti Boží lásky. A je v tom ještě víc. Když Ježíš odcházel, řekl nám: ,,Nenechám vás samotné, ale pošlu vám svého svatého Ducha.’’ Ježíšův Duch je Bůh v nás. (103)

(Henri J. M. Nouwen: Tady a teď, Zvon, Praha 1997, 101-3)


Témata: Bůh

Čtení z dnešního dne: Neděle 19. 11.

Př 31,10-13.19-20.30-31; Žalm 128; 1 Sol 5,1-6
Mt 25,14-30

Při čtení evangelia této neděle se posluchači často ptají, zda potrestaný třetí služebník netrpí bezpráví. Vždyť pán je tvrdý a „sbírá, kde nerozsypal“. Úvaha vypravěče však poukazuje na důležitý detail: Cožpak třetí služebník neznal Pána dobře? Vždyť ví, jak smýšlí! Jde o zaměstnance, který neprovede zadanou práci a ještě se vymlouvá. Nejde tedy o odsouzení těch, kdo mají úzkostnou povahu. Je třeba nepřehlédnout, v jaké souvislosti náš úryvek zaznívá, protože není obecná! Jde o texty mluvící o konci světa. Proto je pravděpodobné, že zde je řeč o přijetí evangelia v kontextu široké židovské komunity. Mnozí evangelium nepřijali, protože jim nezapadalo do tradic a vlastních představ o prožívání víry. Ale i dnes jsou lidé, kteří utíkají do minulosti, v níž spatřují jistotu. Nic „nového“ ze strachu nepřipouští. To ovšem nenese plody, které Pán očekává.

Zdroj: Nedělní liturgie

Křesťan a politika? Jak (ne)?

(16. 11. 2017) Křesťané mají žít jako občané své země, se všemi důsledky, které to má: se zodpovědností a spolupodílem. To může...

Godzone tour 2017 Praha - Odhodlaní změnit svět

Godzone tour 2017 Praha - Odhodlaní změnit svět
(16. 11. 2017) Jsi odhodlaný změnit svět? Srdečně tě zveme v sobotu 18. listopadu od 18:00 do sportovní haly Královka v Praze, kde se...

Litanie ke Kristu Králi

(16. 11. 2017) Kriste, Králi všeho tvorstva, smiluj se nad námi. Kriste, Králi národů, Kriste, Králi králů, Kriste, Králi nebe i...

Vystřízlivění z růžových snů Listopadu 1989

(15. 11. 2017) Mezi nejkrásnější okamžiky mého života patří závěrečné dny listopadové roku 1989. Jsem šťasten a děkuji Bohu za onen...

Sv. Anežka Česká (svátek 13.11.)

(12. 11. 2017) Narodila se roku 1211 jako nejmladší dcera českého krále Přemysla Otakara I. ...

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)

(9. 11. 2017) Nejznámější příhoda sv. Martina se stala v zimě roku 334. Tehdy se římský voják Martin před branami města Amiens...