Kdo se umí rozdělit, má z toho nakonec sám víc - archív citátů

Navigace: Tematické texty F Falešné představy o BohuZávěrečné poznámky, myšlenky, literatura, odkazy Literatura k tématu

Literatura k tématu

Použitá literatura:
-Jan Pavel II.,Překročit práh naděje,Tok Praha 1995
-Louis Evely,Krédo, Grantis 1997,
-Pavel Kosorin,Křesťanské aforismy,Cesta Brno 1994

Doporučená literatura:
- Karl Frielingsdorf, Falešné představy o Bohu,Karmelitánské nakl.
- Carlo Carretto, Hledal jsem a nalezl jsem, Cesta 97, str. 7, 9nn, 16, 104nnn,
- P.Aleš Opatrný, Stůl Slova C, Karmelitánské nakl., str. 143;
- CE-Praxishilfen, Teeniearbeit, Vier-Tuerme-Verlag, str. 53nn;
-Louis Evely, Krédo, Grantis 1997, str. 152,
-Powell, Proč-žít, proč-umírat, Zvon

Daniel-Ange: Raněný pastýř, Karmelitánské nakladatelství, 1997
32,34

Timothy Radcliffe: Nazývám vás přáteli, Karmelitánské nakladatelství, 2002
91

Anselm Grün: Bydlet v domě lásky, Karmelitánské nakladatelství, 2001
58n

David Torkington: Neztrácet naději, Karmelitánské nakladatelství, 2002
20,22

Larry Crabb, Al Andrews, Don Hudson: Adamovo mlčení, Návrat domů, 1995
64

O milosrdenství s Kateřinou Lachmanovou, Karmelitánské nakladatelství, 2000
12,44

John Powell, SJ: Proč žít, proč umírat, Zvon, 1995
10,66,87,84,99,114,120,143,146,149,153,161,162,164,173,191

James A. Feehan: Bůh ukrytý v příbězích, Karmelitánské nakladatelství, 2002
Str.: 23

Józef Augustyn: Kde jsi, Adame?, 1. týden ignaciánských exercicií, Karmelitánské nakladatelství, 1998
Str.: 53-60


Okrajově k tématu:
- Carlo Carretto, Hledal jsem a nalezl jsem, Cesta 1997; str. 176


Čtení z dnešního dne: Neděle 19. 11.

Př 31,10-13.19-20.30-31; Žalm 128; 1 Sol 5,1-6
Mt 25,14-30

Při čtení evangelia této neděle se posluchači často ptají, zda potrestaný třetí služebník netrpí bezpráví. Vždyť pán je tvrdý a „sbírá, kde nerozsypal“. Úvaha vypravěče však poukazuje na důležitý detail: Cožpak třetí služebník neznal Pána dobře? Vždyť ví, jak smýšlí! Jde o zaměstnance, který neprovede zadanou práci a ještě se vymlouvá. Nejde tedy o odsouzení těch, kdo mají úzkostnou povahu. Je třeba nepřehlédnout, v jaké souvislosti náš úryvek zaznívá, protože není obecná! Jde o texty mluvící o konci světa. Proto je pravděpodobné, že zde je řeč o přijetí evangelia v kontextu široké židovské komunity. Mnozí evangelium nepřijali, protože jim nezapadalo do tradic a vlastních představ o prožívání víry. Ale i dnes jsou lidé, kteří utíkají do minulosti, v níž spatřují jistotu. Nic „nového“ ze strachu nepřipouští. To ovšem nenese plody, které Pán očekává.

Zdroj: Nedělní liturgie

Křesťan a politika? Jak (ne)?

(16. 11. 2017) Křesťané mají žít jako občané své země, se všemi důsledky, které to má: se zodpovědností a spolupodílem. To může...

Godzone tour 2017 Praha - Odhodlaní změnit svět

Godzone tour 2017 Praha - Odhodlaní změnit svět
(16. 11. 2017) Jsi odhodlaný změnit svět? Srdečně tě zveme v sobotu 18. listopadu od 18:00 do sportovní haly Královka v Praze, kde se...

Litanie ke Kristu Králi

(16. 11. 2017) Kriste, Králi všeho tvorstva, smiluj se nad námi. Kriste, Králi národů, Kriste, Králi králů, Kriste, Králi nebe i...

Vystřízlivění z růžových snů Listopadu 1989

(15. 11. 2017) Mezi nejkrásnější okamžiky mého života patří závěrečné dny listopadové roku 1989. Jsem šťasten a děkuji Bohu za onen...

Sv. Anežka Česká (svátek 13.11.)

(12. 11. 2017) Narodila se roku 1211 jako nejmladší dcera českého krále Přemysla Otakara I. ...

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)

(9. 11. 2017) Nejznámější příhoda sv. Martina se stala v zimě roku 334. Tehdy se římský voják Martin před branami města Amiens...