Navigace: Tematické texty T Trojice (nejsvětější)Delší texty Nemáme právo si volně vybírat svou představu Boha. (Louis Evely)

Nemáme právo si volně vybírat svou představu Boha. (Louis Evely)

Nemáme právo si volně vybírat svou představu Boha.
Bůh nás orientoval k určité představě. ...

Tato skutečnost je vysoce důležitá. my totiž denně projevujeme v tomto směru velkou nedbalost a opovrhujeme tímto obrazem, který nám byl dán. Vytváříme si našeho malého Boha, mstivého, neochvějného a vzdáleného. Každý den ověšujeme Boha přívlastky, které my, hříšníci, ctižádostivci, sobci, považujeme za božské. Voltaire řekl, že Bůh stvořil člověka podle svého obrazu a své podoby. A člověk mu to pěkně vrátil....

Když Bůh chtěl, abychom pochopili, kým je, řekl nám, že je Otcem, že je Synem a že jejich Duch záleží v lásce. Bůh nám zjevil, že jich je víc, kteří se o vše sdílejí. "Vše, co je tvoje, je moje". Zjevil nám také, že má v úmyslu připojit nás k tomuto společenství. ...
Víme, že máme-li být takovými, jakými nás chtěl mít Bůh - podle svého vzoru - musí nás být víc, kteří bychom se milovali a milovali také všechny ostatní...

Bůh je ten, kdo musel být ve více osobách, aby mohl být sám sebou. Podobáme se Bohu? ...V pekle jsme sami. o samotě se svou samostatností, v ďábelské nezávislosti. ...

Význam společenství, mužstva, života ve skupině je v tom, že radost z práce v kolektivu uvolňuje naše nejlepší schopnosti. Pomalu a postupně zjišťujeme, že přítomnost lidí, kteří nás obklopují a kteří nás mají rádi, nás staví výše. Vidíme, že jsme lepší, aktivnější, odvážnější, že máme více důvěry, to všechno díky těm ostatním, díky těm, kteří se o nás opírají a jsou ochotni přijímat od nás to, co jim můžeme dát, aniž by se tomu divili. ...

Tutéž zkušenost nám poskytuje manželství. ...

V izolaci, v sobectví jediné samotné osoby neexistuje Bůh, neexistuje člověk, neexistuje láska. Bůh nežije v ústraní... Bůh je neustálé sdělování...

Co byste si mysleli, kdyby vám bylo zítra řečeno: Nejsvětější Trojice není dogma. Máme ještě věřit, že je jeden Bůh, ale nejsme už povinni věřit, že je ve třech osobách.

Mnoho lidí by si řeklo, že to bude snazší vyložit to dětem. nebo by si mysleli, že bude méně o jednu nesnáz, kterou mají pochopit nevěřící. ...

A kdybyste slyšeli, že nejsme už povinni věřit, že Bůh je láska, byli bysta zdrceni? Posílilo by vás to? ...

Trojice, dogma o Nejsvětější Trojici by mělo být odpovědí na všechny naše obavy, na všechnu naši úzkost. "Milují se ..." ...

Přikázání vzájemné lásky není odděleno od zjevení trojice. Je to totéž. ...V křesťanství není místa pro blaženost samotářů.
Duch utěšitel nemá být vzýván, aby nás utěšil, ...abychom snášeli svatou samotu, aby nám umožnil pomoci si sami, bez obtěžování ostatních. ...Když pozorujeme některé křesťany, máme dojem, že Duch lásky byl vymyšlen obzvláště proto, aby je utěšoval, že ho nemají.
Duch svatý nám nemá pomáhat, abychom se obešli bez ostatních, protože to si bere na starost ďábel. Duch svatý nám má naopak pomáhat, abychom se bez nich nemohli obejít. ...

Říká-li Geneze, že "Bůh stvořil člověka podle svého obrazu, stvořil lidi jako muže a ženu", znamená to, že stvořil lidi schopné se milovat... Být šťastnějšími ve společnosti, než docela sami. ...
"Syn nečiní nic sám. Co viděl činit Otce, to činí Syn." Našim dětem chybí to, co jsme jim zapomněli ukázat. ..."Čemu jsem se naučil u svého Otce, to činím". Většina otců ...doma? "Když se vrátím, jsem unaven. Posadím se do křesla a čtu noviny." Tedy: co vidí syn dělat otce, dělá podobně.
(Louis Evely, Krédo, str. 73nn)


Čtení z dnešního dne: Neděle 17. 12.

Iz 61,1-2a.10-11; Žalm Lk 1; 1 Sol 5,16-24
JAN 1,6-8.19-28

Tuto neděli máme před očima postavu Jana Křtitele. Na první pohled je to velmi drsný člověk, žijící poustevnickým stylem života. Ale nejde jen o jeho pokoru a plnou podřízenost úkolu, který přijal. Jde o vlastní zvěst, kterou přináší. Evangelista hned následující verš po úryvku, který jsme četli, říká: Druhého dne spatřil Ježíše… a řekl: „Hle Beránek Boží, který snímá hříchy světa“ (Jan 1,29). Bůh skrze postavu nepřehlédnutelného Jana připravuje lid na příchod záchrany. Bůh nezapomněl, neopustil, není plný hněvu a výčitek. Je připraven nás zachránit. Přes množství starostí běžného dne můžeme, smíme vidět radost z Boha, který na nás nezapomněl. Ví o nás a přichází, aby byl s námi.

Zdroj: Nedělní liturgie

Papež František - výročí narození (17. 12. 1936)

(16. 12. 2017) Papež František ve věcném rejstříku a ve jmenném rejstříku webu pastorace.cz

Vánoce

(13. 12. 2017) - Vánoce - rejsřík  - Vánoce - dle kategorií - Texty na nástěnky - Vánoce - Vánoce - kázání  A, B, C - Vánočka a...

Když Bůh mlčí – nyní i jako audiokniha

Když Bůh mlčí – nyní i jako audiokniha
(12. 12. 2017) Když naše modlitby narážejí jakoby na zavřené nebe….

Jan od Kříže (svátek 14.12.)

(10. 12. 2017) Neměl dar humoru, neměl vůdcovské a organizační vlohy, nebyl strhujícím kazatelem, byl malé postavy... Zemřel 14. 12....

Jak obdarovat, aby se nejednalo o další věc do šuplíku?

(7. 12. 2017) Přemýšlíte, jaký dárek k Vánocům vybrat nejbližším? Katolický týdeník přinesl několik zajiíavých tipů.

Eucharistie ve výtvarném umění - jedinečná výstava v Plzni

Eucharistie ve výtvarném umění - jedinečná výstava v Plzni
(5. 12. 2017) Nabízíme vám zajímavý tip - jako jeden z důvodů navštívit západočeskou metropoli...