18. 11. 2011 , Benedikt XVI.

Kristovo království je dar nabídnutý lidem všech časů

Ježíš založil nové království, které „není z tohoto světa“

 
Již od chvíle zvěstování byl Ježíš označován jako „král“ v mesiášském slova smyslu, to znamená jako dědic Davidova trůnu a podle zaslíbení proroků ten, jehož království nebude mít konce (srov. Lk 1,32-33). Během svého veřejného života Ježíš založil nové království, které „není z tohoto světa“ (Jan 18,36), a nakonec je v plnosti uskutečnil svou smrtí a svým vzkříšením. Když se Vzkříšený zjevil apoštolům, řekl: „Je mi dána veškerá moc na nebi i na zemi“ (Mt 28,18). Tato moc vyvěrá z lásky, kterou Bůh plně projevil v oběti svého Syna. Kristovo království je dar nabídnutý lidem všech časů, aby žádný, kdo uvěří ve vtělené Slovo, „nezahynul, ale měl život věčný“ (Jan 3,16). Proto Kristus v poslední knize Bible, v Apokalypse, prohlašuje: „Já jsem alfa i omega, první i poslední, začátek i konec“ (Zj 22,13).

„Boží království“, „Boží vláda“ neznamenají nějaké království, které přijde až jednou …

Ježíšova oblíbená slova: „Boží království“, „Boží vláda“ neznamenají nějaké království, které jednou přijde, ale znamenají skutečnost, že rozhodujícím pro náš život a naše jednání se musí stát Bůh. Za to se modlíme, když říkáme: Přijď království tvé; nemodlíme se za něco vzdáleného, co si vlastně ani nepřejeme prožít. Prosíme o to, aby Boží vůle určovala naši vůli, a Bůh tak panoval ve světě; modlíme se tedy za to, aby rozhodující roli v uspořádání světa hrály láska a spravedlnost. Taková prosba se obrací samozřejmě v první řadě k Bohu, ale burcuje také naše vlastní srdce. Chceme to skutečně? Směřujeme k tomu svůj život? Pokud budou všichni uvažovat a žít podle Boha, pak si budeme všichni rovni, budeme svobodní a tehdy vznikne skutečné bratrství. 

Zpracováno podle knihy „365 dní s Benediktem XVI.“, kterou vydalo Karmelitánské nakladatelství. Redakčně upraveno

Čtení z dnešního dne: Neděle 21. 1.

Jon 3,1-5.10 ; Žalm 25; 1 Kor 7,29-31
Mk 1,14-20

Velmi podobný text povolání jsme slyšeli minulou neděli, jen ho vyprávěl sv. Jan. Lze tedy srovnávat pohled dvou autorů. Co je společné? U sv. Jana je vidět více aktivita učedníků, Marek zdůrazňuje, že Ježíš oslovil následovníky jako první. V realitě života je to velmi podobně. Nelze jasně odlišit, jak moc to byl nejprve Pán a do jaké míry hledání učedníka. Ale jasné je, že následovník je ochoten hledat Boha a za Kristem jít. A Bůh toto hledání nenechá bez reakce.

Zdroj: Nedělní liturgie

21.1.2014 zemřel P. Karel Fořt - ´Otec Karel z RFE´

(21. 1. 2018) Dlouholetý oblíbený redaktor náboženského vysílání Radia Svobodná Evropa.

Kulturní i přírodní bohatství Amazonie leží papeži na srdci

Kulturní i přírodní bohatství Amazonie leží papeži na srdci
(18. 1. 2018) Papež František směřuje světovou pozornost k záchraně unikátních světových ekosystémů i kulturám domorodých národů,...

Týden modliteb za jednotu křesťanů - smíření křesťanů přesahuje lidské síly...

(14. 1. 2018) "Týden modliteb za jednotu křesťanů" se slaví každý rok od 18. do 25. ledna (nebo na jižní polokouli kolem...

Etty Hillesum - výročí narození (15. 1. 1914)

(13. 1. 2018) Už uplynulo více než 100 let od narození Ester "Etty" Hillesum. Etty se narodila 15. ledna v roce 1914 v židovské rodině...

15.1.2008 zemřel jeden z českých předních biblistů Profesor Jan Heller

(12. 1. 2018) Když se přiblíží stáří, sil ubývá. Co bude dál? Někdo ulpí na tom, co uplývá. To rozmnožuje bolest. Někomu je však dáno...

Marie Elekta od Ježíše (1605?1663), svátek 11.1.

(10. 1. 2018) V roce 1656 se konečně přes různé překážky podařilo realizovat založení pražského Karmelu. Zakladatelkou byla matka...