Podle židovského práva nemohly ženy
skládat důvěryhodné svědectví

„Podle starého židovského práva Ježíšovy doby ženy a děti nemohly skládat důvěryhodné, věrohodné svědectví o víře. V evangeliích však mají ženy primární a zásadní roli. Můžeme v tom postřehnout určitý prvek historicity Vzkříšení. Pokud by totiž bylo vymyšleným faktem, nebylo by v kontextu oné doby vázáno na svědectví žen. Evangelisté však jednoduše vyprávěli to, co se událo: ženy jsou prvními svědky.

Bůh si nevybírá podle lidských kritérií

Znamená to, že Bůh si nevybírá podle lidských kritérií. Prvními svědky Ježíšova narození jsou pastevci, prostí a obyčejní lidé; prvními svědky Vzkříšení jsou ženy. A to je krásné. Je to tak trochu posláním žen, maminek a žen, aby dosvědčovali dětem, vnukům, že Ježíš je živý, Živoucí, Vzkříšený. Maminky a ženy do toho, vydávejte toto svědectví! U Boha záleží na srdci, nakolik jsme otevření vůči Bohu a nakolik jsme jako děti, které důvěřují. Přivádí nás to také k zamyšlení nad zvláštní rolí, jakou měly a mají ženy v církvi a na cestě víry při otevírání bran Pánu, v Jeho následování a v komunikaci Jeho Tváře, protože pohled víry vždycky potřebuje jednoduchý a hluboký pohled lásky.

Apoštolové a učedníci věří namáhavěji než ženy

Apoštolové a učedníci věří namáhavěji. Ženy nikoliv. Petr běží ke hrobu, ale v prázdném hrobě se zastavuje; Tomáš se musí dotknout svýma rukama ran na Ježíšově těle. Také na naší cestě víry je důležité vědět a cítit, že nás Bůh miluje a nemít strach Jej milovat: víra se vyznává ústy a srdcem, slovem a láskou.“

3.4.2013
Převzato z webu české sekce Radia Vatican
Redakčně upraveno a doplněno mezititulky
PLNÉ ZNĚNÍ katecheze papeže Františka je ZDE