Půst je od slova pustit.  - archív citátů

Navigace: Tematické texty Ž ŽenaDelší texty Ženy jsou leckdy podceněny (M. Quist)

Ženy jsou leckdy podceněny (M. Quist)

Ženy jsou leckdy podceněny. Mnohé proto litují, že jsou ženami a dožadují se "emancipace", která je ovšem jem umělým přizpůsobením tomu, co se považuje za privilegia /priority/ mužů. Muž a žena jsou si rovni v lidské důstojnosti, ale přitom jsou rozdílní a vzájemně se doplňují.

Jistě, moderní svět je "mužský" svět. Žena v něm nehraje roli, která jí přísluší. Musí proto rozvinout své ženství a získat tím opět znaky své přirozenosti. Bez toho se nemůže zdokonalovat ani plnit své poslání (vůči muži). Dále pak musí žena zaujmout své místo ve výstavbě světa. Proti vyzývavé a bezohledné převaze hmoty jí připadá v prvé řadě úloha být svědkem a matkou všeho lidského.

Pro křesťana existuje absolutní rovnost v důstojnosti muže a ženy:
oba jsou Božími tvory,
oba jsou vykoupeni skrze Ježíše Krista,
oba jsou Božími dětmi,
oba jsou povoláni k témuž nadpřirozenému poslání.
Svatý Pavel nám říká: "není už Žid ani pohan, otrok ani pán, muž ani žena, neboť vy všichni jste jeden v Kristu Ježíši." (Gal 3,28)
/22/
Muž potřebuje ženu, aby se zdokonalil /aby se mohl rozvíjet/; kéž by žena stále více byla ženou a zůstala jí!
Žena potřebuje muže, aby ji doplnil; kéž by muž byl ještě více opravdovým mužem!
Žádný z nich nemůže dojít dokonalosti sám, život nemůže rozkvétat bez spojení, /doplňování se/ a spolupráce obou v rodině, ve společnosti, v Církvi.
Čím je žena při vytváření domova, tím má být pro společnost při výstavbě světa. /23/

Do dnešního světa, v němž panuje všemocná hmota /"všemocný konzumismus"/, musí žena vnést a rodit "lidství".
Žena je pro pyšného muže neustálou připomínkou jeho neúplnosti, pro egoistického muže je trvalou výzvou, aby vyšel ze sebe. Musí připomínat světu, že se znetvořuje, pohrdá - li lidskou duší, a že ani duch /"duchovno"/ ho nedovede k cíli, neuzná-li "božství" /Boha/. /24/

/Michael Quist, Mezi člověkem a Bohem/


Témata: Žena

Čtení z dnešního dne: Neděle 18. 2.

Gn 9,8-15; Žalm 25; 1 Petr 3,18-22
Mk 1,12-15

Markovo evangelium je nejkratší a podle některých odborníků také nejstarší z evangelií. Mnohé popisy událostí jsou v něm velice stručné. Ale díky tomu lze nahlédnout, co asi bylo pro autora to nejpodstatnější. Shrnuje Ježíšovo kázání do dvou vět. Pojmem „Boží království“ zřejmě neoznačuje nějakou formu uspořádání vlády, ale přítomnost samotného Boha: Bůh je blízko. A připojuje radu, co dělat: Zastavit se a ohlédnout, zda jdeme dobře. A za druhé přijmout vírou Boha. To je vynikající plán na celou postní dobu.

Zdroj: Nedělní liturgie

Křížové cesty

(16. 2. 2018) Propojit vše těžké v našem životě s Kristem... Soubor různých Křížových cest.

sv. Valentin z Terni (14. února)

(12. 2. 2018) Svatý Valentin, jeden z nejuctívanějších světců na světě, byl občanem Interamny (dnešní Terni) v Umbrii a podstoupil...

Popeleční středou začíná Postní doba

(11. 2. 2018) Je důležité, aby se křesťan v postní době nezabýval sám sebou, ale především Bohem samotným... Postní doba, půst,...

Exercicie online pro postní dobu

Exercicie online pro postní dobu
(10. 2. 2018) Exercicie připravili karmelitáni z duchovního centra d’Avon v Paříži a jsou překládány do několika jazyků. Letos...

Panna Maria Lurdská a Světový den nemocných (11.2.)

(9. 2. 2018) 11.2. se slaví svátek Panny Marie lurdské a Světový den nemocných.

Svatá Josefina Bakita (svátek 8.2.)

(7. 2. 2018) Svatá Josefina Bakita (*1869 Súdán +1947 Itálie) byla v osmi letech unesena od své rodiny. „Volala jsem maminku a...