Maria bojuje po našem boku (papež František) - archiv citátů

12.3.2014 13:23

Doporučujeme k přečtení: Teologie a sociální práce. Dvacet let dialogu

Vztah teologie a sociální práce s přihlédnutím k pedagogice a etické problematice...

Kolektivní monografie, sestavená převážně (ale ne jen) z prací vyučujících na škole JABOK, se zabývá u nás málo propracovaným ale pro pastoraci a živost církve užitečným tématem vztahu teologie a sociální práce s přihlédnutím také k pedagogice a etické problematice. 

Kniha sice vychází ze sympozia u příležitosti dvacátého výročí JABOKu- Vyšší odborné školy pedagogické a teologické, ale není zdaleka jen pojednáním o historii této u nás ojedinělé vyšší odborné školy, poskytující návaznost dalšího studia pod záštitou ETF UK.  

Četba vybraných statí by mohla studujícím teologie i dalším zájemcům poskytnout fundované uvedení do problematiky vztahu vzájemných vztahů mezi teologií a sociální prací.  

 

Michal Kaplánek (eds.), Teologie a sociální práce. Dvacet let dialogu.
Pro Evangelickou teologickou fakultu UK vydal JABOK- Vyšší odborná škola pedagogická a teologická ,
Praha 2013,
158 stran,
cena neuvedena.  

Aleš Opatrný

[nahoru]

Čtení z dnešního dne: Neděle 26. 3.

1 Sam 16,1b.6-7.10-13a; Žalm 23; Ef 5,8-14
Jan 9,1-41

V úryvku evangelia se do konfrontace dostává hned několik skupin lidí. Nejen uzdravený slepec a farizeové, ale i slepcovi rodiče. Jakoby „zdravý rozum“ velel, že obyčejný chlapík chodící po ulici nemůže být Božím synem. Jenže tento typ zdravého rozumu v této chvíli neobstojí. Lidé, se kterými uzdravený vede dialog, jsou představitelé víry! Oni první měli rozpoznat Mesiáše. Jak to, že zcela selhávají? Jak to, že mesiáš oslovuje žebráky, chudé a nikoli elitu? Protože Mesiáše pozná jen ten, kdo ho hledá, očekává, kdo touží se s ním setkat… Kdo ho prosí za uzdravení. Jak legračně vyznívá otázka farizeů (tedy těch, kteří dávají najevo, že usilují o dokonalost): „Jsme snad i my slepí?“ v níž předpokládají jasnou odpověď. Nyní je třeba hledat, jaké skutečné místo v příběhu zaujímáme my. Kterou z postav jsme my? Jsme to totiž často my sami, kdo spolu s farizeji považujeme svůj postoj za tak jasně daný, že neumožňuje vstup skutečného Božího pohledu!