To, co jsme vykonali, navždy a navěky zůstane s námi. - archiv citátů

11.6.2009

Myslím si, že církev není ani moc konzervativní, ani moc liberální

Dotaz: Dobrý den, pane faráři. Jsem věřící člověk, snažím se být v kontaktu se svým Pánem každý den prostřednictvím modliteb,svátostí, návštěv mší svatých. I církev , její podstatu beru jako svatou, jako instituci, prostřednictvím které se potkávám s Kristem. Ale často se setkávám s názorem, že dnešní církev je moc konzervativní, není pro mladé lidi, proto se lidé od ní stále více odvracejí, že se musí "něco" reformovat. Přiznávám, že se mi tyto názory moc nelíbí. Co si o to myslíte vy?. Děkuji. Hanka.
Odpovídá Adrián Pavel Zemek OPraem.:
Myslím si, že církev jako celek není ani moc konzervativní, ani moc liberální, ale je katolicky široká. To znamená, že v ní nacházejí domov a zazemí lidé různých přístupů, lidé, kteří touží po vyšší míře jistoty a mohou být označováni za konzerativní, nebo ti, kdo mají rádi mnoho možností, ze kterých by si vybírali a mohou nést nálepku liberální. Přes různost přístupů mohou všichni nalézt svůj domov v církvi a setrvat v ní, pokud se nestanou militantními a nepřátelskými, pokud v pýše nebudou tvrdit, že jen oni mají celou pravdu, se zcela mýlí. Protože zjevně nejsme tak daleko, že bychom byli všichni k sobě navzájem v církvi takto přátelští a pokorní vůči pravdě, proto se musí něco reformovat. Správněji někdo, a přesně - vlastně každý jeden z nás. (Odpovězeno: 11.06.2009 13:40)




***

Dotaz a odpověď jsou převzaty z opětovného pokračování internetového rozhovoru s Adrianem Zemkem na téma: "Proč dnes hledat Boha".


Proč dnes hledat Boha?
Záznam online rozhovoru s P. Adrianem Zemkem

[nahoru]

Čtení z dnešního dne: Neděle 23. 7.

Mdr 12,13.16-19 ; Žalm 86; Řím 8,26-27
Mt 13,24-43

Není snadné odpovědět na otázku jak konkrétně postupovat a jak se vyrovnat s odmítnutím či jen faktickou nevírou v Krista. Nejde ale o nový problém. První komunita křesťanů se s ním hojně setkává. Proč Židé hromadně nepřijali evangelium? S tím souvisí otázka, jak vůči nim postupovat. Máme je vyhubit? Ježíš předkládá zásadní argument. Boží království nekončí jen realitou pozemského života (teď a tady). Je třeba věci nahlédnout perspektivou věčnosti, až Bůh oddělí plevel od pšenice. Tato logika přesahuje viditelnou konfesní příslušnost a vztahuje se na nejhlubší nitro každého člověka bez výjimky.

Zdroj: Nedělní liturgie

Mediálně spolupracujeme:

CSM 2017 Olomouc / Celostátní setkání mládeže 15. - 20. 8. 2017

Festival United 24.8. - 26.8. 2017 Vsetín

Svatá Marie Magdalena (Magdalská, Magda) – svátek 22.7.

(20.7.2017) Kdo vlastně byla Marie Magdalská? Ještě donedávna se v ní spojovaly celkem tři ženské postavy známé z...

Sv. Eliáš (20.7.)

(18.7.2017) V náboženských dějinách Izraele hráli velkou roli proroci. Mezi nimi vyčnívá postava Eliáše, kterého Bůh...

17. července 1794 bylo popraveno šestnáct karmelitánek

(16.7.2017) z kláštera Compiègne u Paříže

Prosba o Vaši pomoc

(12.7.2017) Svou krví můžete zachránit život. Hledá se akutně dárce kostní dřeně pro 16 letého Jakuba z Brna.

Josef Toufar - výročí narození 14.7.1902

(12.7.2017) Josef Toufar - kněz umučený komunisty - se narodil 14.7.1902

Sv. Benedikt z Nursie (11.7.)

(10.7.2017) Sv. Benedikt měl zásadní vliv na rozšíření křesťanství na evropském kontinentu.

Svatí Cyril a Metoděj (5.7.)

(3.7.2017) svátek 5.7.

Svatý Prokop (svátek 4.7.)

(3.7.2017) (*Chotouň asi 970 + Sázava 25.3.1053)