Kdo se umí rozdělit, má z toho nakonec sám víc - archív citátů

12. 3. 2002 , Josef Ptáček

Pochod pro Ježíše (i pro katolíky) v Praze 11.5.

V roce 1987 přišla skupina křesťanů s myšlenkou uskutečnit Pochod pro Ježíše. Dnes jsou takové Pochody celosvětovou záležitostí, na které se podílí většina křesťanských církví ? včetně církve Římskokatolické.
Smyslem Pochodu pro Ježíše je společná modlitba za národ, společnost. Je to příležitost ke sjednocení ve společné modlitbě s křesťany z různých církví, kultur, ras a zemí. Pochod je možností vyjádřit srozumitelnou formou veřejně svůj vztah k Ježíši Kristu, který je zdrojem hluboké radosti v našem životě. Je to také příležitost ke svědectví o vlastní víře v naší společnosti. V katolické tradici známe podobné aktivity velmi dobře, neboť se dá z určitého pohledu říci, že se jedná o formu procesí, kde křesťané vyznávají svou víru.

Letošní Pochod pro Ježíše se uskuteční v sobotu 11. května v Praze. Setkání účastníků je ve 13.30 hod. na Staroměstském náměstí, kde proběhne krátký úvod. Potom bude následovat průvod na Letenskou pláň, kde bude příležitost k modlitbám za aktuální potřeby našeho národa a k účastníkům promluví také starosta Prahy 13 Ing. Petr Bratský.

Každý křesťan je srdečně zván k účasti. Další informace jsou na internetových adresách: www.KMSpraha.cz/jednota/pochod.htm a na www.JesusDay.com

Čtení z dnešního dne: Neděle 19. 11.

Př 31,10-13.19-20.30-31; Žalm 128; 1 Sol 5,1-6
Mt 25,14-30

Při čtení evangelia této neděle se posluchači často ptají, zda potrestaný třetí služebník netrpí bezpráví. Vždyť pán je tvrdý a „sbírá, kde nerozsypal“. Úvaha vypravěče však poukazuje na důležitý detail: Cožpak třetí služebník neznal Pána dobře? Vždyť ví, jak smýšlí! Jde o zaměstnance, který neprovede zadanou práci a ještě se vymlouvá. Nejde tedy o odsouzení těch, kdo mají úzkostnou povahu. Je třeba nepřehlédnout, v jaké souvislosti náš úryvek zaznívá, protože není obecná! Jde o texty mluvící o konci světa. Proto je pravděpodobné, že zde je řeč o přijetí evangelia v kontextu široké židovské komunity. Mnozí evangelium nepřijali, protože jim nezapadalo do tradic a vlastních představ o prožívání víry. Ale i dnes jsou lidé, kteří utíkají do minulosti, v níž spatřují jistotu. Nic „nového“ ze strachu nepřipouští. To ovšem nenese plody, které Pán očekává.

Zdroj: Nedělní liturgie

Křesťan a politika? Jak (ne)?

(16. 11. 2017) Křesťané mají žít jako občané své země, se všemi důsledky, které to má: se zodpovědností a spolupodílem. To může...

Godzone tour 2017 Praha - Odhodlaní změnit svět

Godzone tour 2017 Praha - Odhodlaní změnit svět
(16. 11. 2017) Jsi odhodlaný změnit svět? Srdečně tě zveme v sobotu 18. listopadu od 18:00 do sportovní haly Královka v Praze, kde se...

Litanie ke Kristu Králi

(16. 11. 2017) Kriste, Králi všeho tvorstva, smiluj se nad námi. Kriste, Králi národů, Kriste, Králi králů, Kriste, Králi nebe i...

Vystřízlivění z růžových snů Listopadu 1989

(15. 11. 2017) Mezi nejkrásnější okamžiky mého života patří závěrečné dny listopadové roku 1989. Jsem šťasten a děkuji Bohu za onen...

Sv. Anežka Česká (svátek 13.11.)

(12. 11. 2017) Narodila se roku 1211 jako nejmladší dcera českého krále Přemysla Otakara I. ...

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)

(9. 11. 2017) Nejznámější příhoda sv. Martina se stala v zimě roku 334. Tehdy se římský voják Martin před branami města Amiens...