Navigace: Tematické texty S Srdce Ježíšovo, Božské srdce, Srdce PáněKrátké texty, citáty Bez spojení s Bohem nemohou lidé žít v láskyplných vzatzích (Podle Josefa Hrbaty)

Bez spojení s Bohem nemohou lidé žít v láskyplných vzatzích (Podle Josefa Hrbaty)

Bez stálého spojení s Bohem, který je pramen a zdroj pravé lásky, a který má své srdce otevřené pro každého člověka, nemůžou lidé mezi sebou žít v láskyplných vztazích.

/Ano, právě spojení s Ježíšem, který má otevřené srdce plné lásky, nám umožňuje milovat a být milováni!/

Ve všech národech je srdce symbolem středu lidské bytosti, pramene tělesného i duchovního života.

O svátku Božského srdce jde také o střed božsko-lidské Kristovy bytosti, o jeho lásku, která se ujímá všech lidí: "V tom se ukázala Boží láska k nám, že Bůh poslal svého jednorozeného Syna, abychom skrze něj měli život."

Kdyby svět zapomněl na "srdce" a zavládl by v něm jen rozum a vůle, stal by se chladným, chudým a krutým.

Boží Syn přišel na zem, aby ukázal, že Bůh je láska a že má otevřené své srdce pro každého člověka.

Je pro nás útěchou a oporou, že nad každým bdí Boží srdce, které má nekonečnou lásku i moc a říká při všech bolestech: "Miloval jsem tě odvěkou láskou a přitáhl jsem tě slitovně na své srdce" (Jer 31,3).
Boží srdce se nechává na kříži otevřít, aby v něm každý člověk mohl najít odpuštění, pokoj, úkryt, útočiště, pevnost, zázemí a domov.
Ve světě, který se odloučil od Boha a který je zohyzděný hříchem, ve světe, ve kterém vládne nemilosrdná moc, nespravedlnost, tvrdost, bezohledné zájmy a nelidské ideologie, můžeme, tak jako svatý Jan ve večeřadle, přijít ke Kristu a položit svou hlavu na jeho srdce, které bije pro jednoho každého z nás!

/Podle Josefa Hrbaty, Světlo v temnotách - A, §233, str. 125/


Čtení z dnešního dne: Neděle 19. 8.

Př 9,1-6; Žalm 34; Ef 5,15-20
Jan 6,51-58

Jíst něčí tělo? To je děsivá představa. Jíst ovšem znamená, že díky pokrmu se my sami stáváme života schopnými. Možná by nám pomohlo srovnání s mateřským kojením, kdy se dítě sytí z těla matky. Bez její pomoci by nepřežilo. V eucharistii se setkáváme s Kristem, který se za nás zcela vydal – zemřel. To je obraz oběti, která byla obětována místo obětníka! Oběti podle Písma se účastnili ti, kdo jedli maso z ní připravené jako pokrm. Ježíš využil starozákonní představy, aby nabídl zcela nový způsob osobního setkání s darujícím se Bohem. On se vydává nám a my se sytíme jeho obětí. A tak máme život!

Zdroj: Nedělní liturgie

21.8.1968 Komunismus = ´bratrství´s kulometem u hlavy

(19. 8. 2018) 21.8.1968 vtrhly komunistické armády do tehdejšího Československa... Komunistické ideje mohou být líbivé a lákavé, ale...

Tip na mariánskou pouť: Maková Hora

Tip na mariánskou pouť: Maková Hora
(15. 8. 2018) Při příležitosti svátku Nanebevzetí Panny Marie upozoňuejeme na krásné a ne příliš známé poutní místo Maková Hora

Modlitba v době sucha

(14. 8. 2018) Já přec vím, že Hospodin je velký, náš Pán je nade všechny bohy. Všechno, co Hospodin chce, to činí na nebesích i...

Svatý Maxmilián Maria Kolbe (svátek 14.8.)

(13. 8. 2018) "Nenávist není tvůrčí síla, jenom láska je tvůrčí síla..." (odkaz na kna.cz)

15.8. Slavnost Nanebevzetí Panny Marie

(13. 8. 2018) K čemu nám slouží tento svátek?

Abbé Pierre - výročí narození (* 5. 8.1912 + 22. 1.2007)

(4. 8. 2018) Francie je ke křesťanství poměrně vlažná. Přesto byl její nejpopulárnější osobností po mnoho desetiletí františkánský...