Modlitba mi pomáhá odhalit jedinečnou Boží lásku ke mně. - archiv citátů

Věcný rejstřík

Vyhledávání podle kombinace klíčových slov

Immanuel = Bůh s námi

  • Neboj, Bůh ti nesebere prostor (sv. Augustin) (článek) - Neobávej se ale Božího příchodu k tobě. Neměj strach z toho, co si tvůj Bůh přeje. Nesebere ti prostor, když k tobě přijde. Naopak, přijde-li k tobě, otevře před tebou nové horizonty. (Augustin z Hippo)
  • Pán s vámi. I s tebou! V tomto pozdravu nejde o zbožné přání... (článek) - Na začátku slavení eucharistie - po znamení kříže - pokračuje slavení eucharistie vzájemným pozdravem kněze a věřících. V pozdravu  „Pán s vámi“  nejde o zbožné přání, ale o skutečnost. Jde o vyznání víry, že Pán je stále s námi a bude s námi až do skonání věků: on je ten prorokovaný Emmanuel, což znamená „Bůh s námi“
  • Znám tvou bídu, tvé zápasy... (článek) - Znám tvou bídu, tvé zápasy, trápení tvé duše, slabosti tvého těla. Vím i o tvé zbabělosti, o tvých poklescích, ale navzdory tomu ti říkám: „Dej mi své srdce, miluj mě, jaký jsi!“  
  • Proč do Taizé přijíždí tolik mladých lidí? (článek) - Mladí začali přijíždět ve větším počtu v letech 1958–1960. Nedělali jsme nic pro to, abychom je přitahovali, bylo to překvapení. Jak to, že jich k nám přichází tolik v době, kdy se tak málo mladých účastní modliteb v kostelích? Nemohli jsme je posílat pryč: přišli se modlit, hledat. Neměli jsme však místo, abychom je mohli všechny přijmout.
  • 19. neděle v mezidobí / Pozvěme Ježíše, aby vstoupil do naší noci a při­stoupil do naší loďky (kázání) - Jak to právě teď vypadá na naší palubě? Plavíme se vlnobitím? Jaké bouře námi zmítají? Představme si situaci učedníků na palubě a snažme se vcítit se do ní, na kolik odpovídá naší současné situaci. Potom pozvěme Ježíše, aby vstoupil do naší noci a při­stoupil do naší loďky.
  • Bohu můžeme tykat. Úvaha ke svátku Zvěstování Páně (25.3.) (článek) - Bůh od nás není daleko, nezůstává neznámý, neskrývá se v hádance jako potenciální nebezpečí. Bůh je nám nablízku, je nám tak blízko, že se stává dítětem a my můžeme tomuto Bohu tykat.  (Benedikt XVI.)
  • Bože, že já blbec nejsem normální člověk! (článek) - Cítil jsem hněv a zklamání z Boha, protože jsem si myslel, že mě opouští. Bylo to nesnesitelné a nevěděl jsem, jak dlouho to potrvá.
  • Bůh je s námi /Karl Rahner/ (tematický text) - Přebývat uprostřed blízké nepochopitelnosti Boha, sám být Bohem milován tak, že první a poslední dar je sama nekonečnost a nepochopitelnost, to je současně děsivé a blažené. Avšak nemáme volbu. Bůh je s námi.
  • Bůh nám naslouchá (tematický text) - Náš nebeský Otec naslouchá lomozu našich kroků, modlitbě, kterou šeptáme ve svém srdci. Náš Otec naslouchá pocitům, jež zakoušíme, když si vzpomeneme na své blízké, když vidíme víru ostatních a jejich potřeby, když si vzpomeneme na všechno krásné a smutné, co se nám tento rok přihodilo. Bůh nám naslouchá.
  • Bůh nemůže trpět, ale… (článek) - Do každého lidského utrpení vstoupil ten, kdo naplno toto utrpení sdílí a spolu ho snáší; odtud do každého utrpení proniká útěcha z přítomné soucitné, spolutrpící Boží lásky, a spolu s ní vychází hvězda naděje.
  • Bůh v nás - Duch Svatý (tematický text) - Duch svatý - sám Bůh - v člověku, v křesťanech, dokonce snad i ve mně?
  • Člověk neexistuje pro smrt (Jan Pavel II.) (tematický text) - Duch svatý dává křesťanovi chápavost, svobodu a věrnost. Duch svatý nás činí odvážnými.
  • Ďábel není mýtus (papež František) (tematický text) - Křesťanský život je boj proti ďáblu, světu a tělesným žádostem – konstatoval papež František v homilii při ranní mši v kapli Domu sv. Marty. Papež komentoval dnešní čtení z listu sv. Pavla Efesanům (6,10-20), zdůraznil, že „existuje ďábel“ a že „proti němu máme bojovat zbrojí pravdy“.
  • Immanuel = Bůh s námi (soubor tematických textů) - Pán řekl Pavlovi: "Neboj se ... protože já jsem s tebou". (Sk 18,9.10) Hle panna počne a porodí syna a dá mu jméno Immanuel, to je "Bůh s námi" (Iz 7,14)
  • Jaký je význam Nanebevstoupení? (Papež František) (článek) - Ježíš nám otevřel přístup k Bohu. Je jako horolezecký průvodce, který při výstupu na nějakou horu dosáhne vrcholu a přitahuje nás k sobě, vede nás k Bohu. Svěříme-li mu náš život, necháme-li se Jím vést, máme jistotu, že jsme v bezpečných rukách, v rukách našeho Spasitele, našeho přímluvce.
  • Jeden z nejparadoxnějších rozhovorů v evangeliu (článek) - Sdílením svých depresivních zážitků a pochybností učedníci stále více zabředají do beznaděje ... na cestě do Emauz.
  • Ježíš nemohl prožít všechny situace lidského života, ale přesto... (článek) - Ježíš neučinil všechny zkušenosti, které člověk může učinit. Například Ježíš byl mužem, nikoli ženou. Ježíš se nikdy neoženil, neměl nikdy děti. Ježíš také neví, co to znamená zestárnout. Vždyť zemřel ve 33 letech. Takže Ježíš během svého lidského života neudělal všechny zkušenosti, které patří k člověku. Ale ...
  • Květná neděle (Promluva papeže Františka na Květnou neděli, 24.3.2013) (tematický text) - Jakým typem krále je Ježíš? Jede na oslátku, nemá dvořany, kteří jej následují, není obklopen šikem symbolizujícím moc.
  • Naděje těch, kdo ztratili naději - učedníci z Emauz (Karl Rahner) (tematický text) - Naděje učedníků byla pověšena na šibenici a pak pochována v jámě. Jdou proto pryč, domů nebo někam jinam, ale v každém případě pryč.  
  • Naše víra je kotva v nebi (tematický text) - Naše víra je kotva v nebi. Náš život je zakotven v nebi. Co máme dělat? Držet se provazu, je stále tam. Jdeme vpřed, protože máme jistotu, že náš život kotví v nebi, u onoho břehu, kde spočineme.
  • Nemůžeme NEBÝT optimisty (článek) - Nemůžeme NEBÝT optimisty, když se od obrazovek, které líčí hrůzu lidské nenávisti, podíváme na Krista, který žil na této zemi s námi. Není to jen někdo, kdo byl a už není. Je to Bůh, který se stal člověkem a nyní sedí po pravici Otce. Nemůžeme nebýt optimisty, když si uvědomujeme, že on patří k nám a my k němu. 
  • Nestavme svůj život na lamentacích (Papež František) (tematický text) - Učedníci na cestě do Emauz měli strach, jako všichni ostatní. Hovořili o právě prožitých událostech a stěžovali si, ba dokonce neustávali v naříkání. Čím více však lamentují, tím více se uzavírají do sebe – před sebou již nemají obzor, nýbrž jenom zeď. Takříkajíc vaří svůj život ve šťávě svých stížností...
  • Nezůstat jen u ´hezkých pocitů´ a ´romantické nálady´ Vánoc (článek) - Malé dítě v jeslích patří neodmyslitelně k poezii Vánoc: pohled na Ježíška v nás vyvolává pocity něžnosti a dojetí. Bylo by možné zůstat u těchto „hezkých pocitů“, u „romantické nálady“: koneckonců mnoho lidí se spokojuje jen s navozením této sváteční atmosféry. I to má svůj smysl a odpovídá určité lidské potřebě po krásném prožití svátku, ale je to málo: jesle nám říkají něco víc.
  • Pravidlo ´Modli se a pracuj´ je pomocí k zvládnutí všednosti (článek) - Životní pravidlo "modli se a pracuj" je pomocí k duchovnímu zvládnutí všednosti a k rozpoznání, že právě ona je místem, kde ode mne Bůh nejvíce očekává a kde se rozhoduje, zda chci sebe a svůj život zachránit nebo mu jej odevzdat a zpět.
  • Představujeme si Boha kdesi v oblacích a přitom ho každý den potkáváme na ulici (tematický text) - Hledáme Boha „venku“, zatímco on je přítomen uprostřed našich životů. Napínáme zrak, protože se domníváme, že je někde hrozně daleko, a on je zatím od nás jen kousek, právě prochází kolem.
  • Ranní modlitba - jednoduše (článek) - Probudili jsme se ze spánku, který nás odděluje od včerejška. Probuzení nám nabízí novou skutečnost, den, který tu nikdy před tím nebyl, neznámý čas a prostor, který se před námi rozprostírá jako zasněžené pole, jež dosud nikdo nepošlapal. Poprosme Pána, aby požehnal tento den a nás v něm.
  • Rodina nazaretská: nenechali se omezovat nesnázemi a problémy... (článek) - Je asi dost běžné považovat za ideál rodiny pokojný, vydařený život nerušený nenadálými událostmi. Vždyť přece “pokojný život” je znamením Božího požehnání. Rodina nazaretská nám ale ukazuje trochu jiný “ideál”: její život nebyl vůbec jednoduchý, bez problémů. Ba naopak.
  • Svatost nemá pranic společného se strnulostí (článek) - Svatost není stavem, je procesem. Či lépe svatost je cestou. A to ani ne tak  cestou „někam“ (i když to v jistém smyslu také….), jako mnohem spíše cestou „s Někým“. Cestou, která stejně jako všechny ostatní cesty rozhodně není prosta překážek nebo obtížných a často i sotva schůdných úseků.
  • Svůj kříž neneseš sám! (papež František) (článek) - Ježíš se svým křížem kráčí po našich cestách a bere na sebe naše obavy, naše problémy, naše  utrpení,  i ta nejhlubší.
  • To Světlo svítí stále, zejména tehdy, když procházíme nejistotou a nesnázemi (článek) - Kdykoliv se člověk v dějinách pokoušel zhasit Boží světlo, nastala tragická údobí poznamenaná násilím. Pokud nejsou pojmy „svoboda“, „společné dobro“, „spravedlnost“ pevně zakotveny v Bohu a v jeho lásce – onom Bohu, který ukázal svou tvář v Ježíši Kristu – zůstávají velmi často v moci lidských zájmů.
  • 2. neděle v mezidobí - C / Stůl slova - Aleš Opatrný (kázání) - Křesťanství se často vytýká, že je útěkem ze života. Že člověk tak opouští normální "arénu" lidských zápasů a uchyluje se do jakéhosi speciálního odděleného náboženského světa, který je považován za poněkud snový svět, v němž se člověk vyhne mnoha konkrétním starostem. Tato kritika není zcela neoprávněná, protože charakterizuje přístup řady křesťanů. Ale přesto nezasahuje křesťanství jako takové
  • Nevěřme strachu z Boha (článek) - Lidé někdy řeknou: „Víte, já mám strach, že když se Bohu cele odevzdám, všechno mi sebere.“ Někdo si myslí, že Bůh tak nějak žárlí na každou lidskou radost a libuje si v tom, když člověk trpí. Proto se někteří lidé bojí, pustit si Boha k sobě blíž... 
  • 04. neděle adventní C / Petr Šabaka (kázání)
  • Boha není třeba hledat daleko (tematický text) - Na stránkách staré knihy z klášterní knihovny četli dva mniši, že existuje místo na konci světa, kde se země dotýká nebe. Rozhodli se, že půjdou a najdou to místo. Slíbili si, že se nevrátí zpátky, dokud ho nenaleznou.
  • Boží útěcha nám vychází vstříc v Duchu svatém (článek) - Ježíš posílá každému z nás Ducha svatého a učí nás obracet se na něho výslovně titulem Přímluvce (srov. Jan 14,16,26). Nazývat takto Ducha svatého má zvláštní a hluboký význam. Jednou ze základních lidských zkušeností je totiž nenaplněnost. Člověk je na cestě ke svému naplnění, a zatímco po ní kráčí, trpí, je zarmoucený a stýská se mu. Těmto nelehkým zkušenostem vychází vstříc Boží útěcha. 
  • Boží útěcha pro náš život: Duch svatý (článek) - Jednou z nejzákladnějších lidských zkušeností je nenaplněnost. Člověk je teprve na cestě ke svému naplnění, a zatímco po ní kráčí, trpí, je zarmoucený a stýská se mu. Těmto nelehkým zkušenostem vychází vstříc Boží útěcha. Duch svatý – osoba milující celou plností své přirozenosti – se sklání nad nedostatkem lidské plnosti a vdechuje nám zkušenost útěchy.
  • Bůh je ´rodina´ tří Osob (tematický text) -  Bůh je „rodina“ tří Osob, které se mají tolik rády, že tvoří jednotu. Tato „božská rodina“ není do sebe uzavřená, nýbrž otevřená, sdílí se ve stvoření a v dějinách, vstoupila do světa lidí a povolává všechny, aby se stali její součástí.
  • Bůh s námi - Ježíš Kristus (tematický text)
  • Bůh s námi (KGI) (tematický text)
  • Bůh s námi (KGI) (tematický text) - Jak „různorodá“ je Boží skutečnost! Trojjedinost Boha není žádná lidská spekulace – koho by napadlo si takto představovat Boha! Ale právě takto se Bůh zvěstoval. Křesťané věří, že Bůh nepoužil Ježíše jen jako nějakou masku, jako by se prostě převlékl za tuto lidskou postavu. Jádrem víry je, že Ježíš je tímto Bohem. Duch svatý není podle křesťanského přesvědčení jen „síla vycházející od Boha“, nýbrž on je Bůh sám.
  • Bůh sám přichází k čověku (tematický text)
  • Celibát - zřeknutí se něhy - nejtěžší oběť, kterou jsem přinášel celý život (Abbé Pierre) (článek) - Nejtěžší oběť, kterou jsem po celý život přinášel, bylo dobrovolné zřeknutí se něhy. Když se člověk stává mnichem, skládá tři sliby. Slib poslušnosti a chudoby pro mne nebyly až tak obtížné. Nejbolestněji jsem ale prožíval slib čistoty, jehož důsledkem je zřeknutí se něhy.
  • David vnuk Barucha a hra na schovávanou (tematický text) - David si jednou hrál na schovávanou ještě s dalším hochem. Schoval se tak dobře, že si myslel, že přítel bude muset dlouho hledat, než ho najde, a měl z toho radost...
  • Do nebe si vezmeme jen to, oč se rozdělíme s druhými… (papež František) (článek) - Moc peněz je tak velká,  že tě odvede od víry.
  • Jak nerezignovat na jakékoli prožívání adventu? (článek) - Většina lidí žije úplně stejně, ať už je advent nebo není… Pro většinu lidí je období adventu jedním z nejhektičtějších v roce. N ikdo není zvědavý na další požadavky,  natož moralizování.  Musí ale přece existovat řešení, abychom i v této uspěchané době zcela nerezignovali na duchovní hodnoty spojené s adventem i  Vánocemi a neminuli to podstatné… 
  • Jesus steht jetzt vor dir und ruft dich (tematický text)
  • Ježíš Kristus je Pánem minulosti, přítomnosti i budoucnosti (článek) - Ježíš Kristus je Pánem minulosti, přítomnosti i budoucnosti. On nepůsobil jen v minulosti, působí i dnes a bude působit v budoucnosti! On je pánem dějin. A to i osobních dějin a budoucnosti každého z nás.
  • Ježíš nemohl prožít všechny situace lidského života (P. Raniero Cantalamessa) (tematický text) - Ježíš je v eucharistii s námi stále spojený a prožívá všechny naše životní situace s námi...
  • Ježíši ukřižovaný, ty jsi má moc. /Faustyna Kowalská/ (tematický text) - "Když celou mou duši bolest ovládne, a obzor se setmí jako noc, a bolestí je srdce zdrcené, Ježíši ukřižovaný, ty jsi má moc.
  • Ježíšovo nanebevstoupení je pro nás útěchou (papež František) (článek) - Putujeme totiž životem a Kristus nám otevřel cestu k Bohu. Je jako horolezecký průvodce, který při výstupu na horu dosáhne vrcholu a nás přitahuje k sobě.

[nahoru]

Čtení z dnešního dne: Čtvrtek 25.5. slavnost Nanebevstoupení Páně

Sk 1,1-11; Ef 1,17-23; Mt 28,16-20

Komentář k Mt 28,16-20: Úkolem vyslání začíná ve světě úplně nová přítomnost Krista. Z mého křtu vyplývá, že své působení odteď nechává i na mně!