Věcný rejstřík

Vyhledávání podle kombinace klíčových slov

#ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ

budoucnost

Moje budoucnost. je ve tvých rukou, Bože! (Žl 31, 16)

viz též heslo čas

  • Budoucnost - jaká budoucnost? (kapitola z knihy) - Ve vztahu k budoucnosti jsou na tom křesťané jako všichni ostatní, ale přesto mají něco zvláštního, mimořádného...
  • Křesťanství je víra v budoucnost. (článek) - Křesťanství je víra v budoucnost, blaženou, nekonečnou budoucnost, jež je nezahalenou přítomností nekonečného Boha - našeho věčného života. Existují pochopitelně lidé, jimž je představa takovéto budoucnosti vzdálená, a proto jim víra v ni připadá příliš iluzorní.
  • 1. neděle adventní - C / Stůl slova - Aleš Opatrný (kázání) - Nějaký den vesmírného Hospodinova soudu jsme sice ochotni připustit, ale zas tak moc s ním nepočítáme, máme po ruce mnohem obyčejnější a prozaičtější starosti.
  • 32. neděle v mezidobí - C / Stůl slova - Aleš Opatrný (kázání) - Věčnost, vzkříšení, budoucnost neznamená nějaký obskurní „záhrobní život“, ale bytí s Bohem bez stínů, v plnosti.
  • Budoucnost je v Božích rukou (papež František) (citát) - Toto je křesťanská naděje: budoucnost je v Božích rukou. (Tweet papeže Františka 14.12. 2013 )
  • Co křesťanští kazatelé zamlčují (Tomáš Špidlík) (článek) - Věčnost není skokem do neznámé budoucnosti.
  • Čeká-li někdo na mávnutí kouzelného proutku, může dopadnout špatně (článek) - Jestliže se rozhodneme následovat Krista,  pak jsme na Kristově cestě, a to znamená,  že se nemusíme obávat o svou budoucnost.
  • Jak neztratit dobrou náladu v trampotách, které přinese následující rok? (Jaroslav Škarvada) (článek) - Snad i vy jste dostali plno vánočních a novoročních přání. Mnohá jsou upřímná a křesťanská, ale množí se počet těch, která mluví jen o úspěších v novém roce, případně o pohodě a dobrém zdraví. Svědčí to o úpadku křesťanského smýšlení a o plíživém mizení eschatologické naděje.
  • Jednadvacáté století - jaké bude pro církev? (Papež František) (článek) - Věřím, že 21. století bude nábožensky založené. Záleží však na tom jak. Religiozita se často pojí s jistým druhem vágního teismu, který splétá psychologii s parapsychologií a není vždy zaměřen na opravdové a hluboké osobní setkání s Bohem, jak jsme o něm přesvědčeni my křesťané.“
  • Ježíš Kristus je Pánem minulosti, přítomnosti i budoucnosti (článek) - Ježíš Kristus je Pánem minulosti, přítomnosti i budoucnosti. On nepůsobil jen v minulosti, působí i dnes a bude působit v budoucnosti! On je pánem dějin. A to i osobních dějin a budoucnosti každého z nás.
  • Na konci života nevidím tmu hrobu. Čeká mě otevřená náruč Boha. (Jaroslav Škarvada) (článek) - Já už jsem starý a jen otázkou týdnů nebo měsíců, kdy můj život na této zemi skončí. Víte, pro mě stárnutí je přibližování se cíli. A ten cíl stojí za to. Na konci života nevidím nějakou tmu hrobu, anebo pec krematoria. Na mě tam čeká otevřená náruč Boha. Není to hezký pohled do budoucnosti?
  • Naděje je mostem mezi šedivou přítomností a eschatologickou budoucností (článek) - Křesťanský život se odehrává mezi polotemnou přítomností a budoucností, která už nyní probleskuje… Každý člověk prožívá na vlastní kůži toto drama očekávání Naděje nás podpírá, ačkoli bolesti, utrpení a zkoušky tohoto života přetrvávají.
  • Nechme hadačům a věštcům, ať se snaží uhodnout, co přinese budoucnost (Aleš Opatrný) (tematický text) - Řada lidí se ptá, co jim tento rok přinese. Je jisté, že přinese věci příjemné a nepříjemné a nic nám celkem nepomůže, když budeme dopředu vědět, kolik bude kterých. Důležitější je jiná otázka...
  • Proč chceš čekat na zítřek, abys žil? (článek) - Existuje jen jediný prostředek, jak nepromarnit svůj život: vložit se cele a osobně do přítomného okamžiku. ... Lidé ve skutečnosti žijí plně jen několik měsíců ze svého života. A v osmdesáti letech pak shledávají jen těchto několik okamžiků svého života na dlani. Proč nežijí svůj život? Stále myslí, že život je tu jen pro zítřek, že je třeba připravit "svou budoucnost". Proč chceš čekat na zítřek, abys žil? Jednoho dne už pro tebe zítřek nebude a tys vlastně nikdy nežil.
  • r. 2000, resp. 2001 /třetí tisíciletí, vstříc nejisté budoucnosti, Kristus je stále s námi/ (tematický text) - Ježíš, který uzdravil malomocného, osvobodil lidi spoutané démony a odpustil setníkovi i cizoložné ženě, nezměnil svůj postoj ani k nám dnes. Jistota křesťanů tváří v tvář vždy nejisté budoucnosti není ve změně „poměrů“, ani v žádných politicích, ani v nějakých proroctvích, ani v nás samotných, ale je ve věrném Bohu ! Ježíš Kristus je Pánem minulosti, přítomnosti i budoucnosti. On nepůsobil jen v minulosti, působí i dnes a bude působit v budoucnosti! On je pánem dějin. A to i osobních dějin a budoucnosti každého z nás.
  • Velikonoce jsou svátky otevřených dveří. /Klaus Hemmerle/ (tematický text) - To, co spojuje naši přítomnost s naší budoucností, není něco, nýbrž někdo - Kristus.
  • 1. neděle postní / Stůl slova - Aleš Opatrný (kázání)
  • Ať jsou zkoušky, rozčarování, těžké situace, neúspěchy a pády jakékoli, (citát) - v modlitbě můžeme najít vždy dostatek síly a naděje
  • Bolest doháněla papeže Františka k šílenství... (článek) - Jorge Bergoglio jako mladý onemocněl a ocitl se na prahu smrti. Začalo to v srpnu 1957 rozsáhlým zánětem pohrudnice, který odolával antibiotikům. Jorge se téměř nedokázal nadechnout a jeho život visel na vlásku. Okamžitě byl převezen do nemocnice, kde mu chirurgicky odstranili tři plicní cysty a malou část horního hrotu pravé plíce. 
  • Budoucnost církve (Joseph kardinál Ratzinger) (tematický text) - Nyní se zdá, že se katolická církev brzy bude moci srovnat s proslulými černými dírami ve vesmíru, s rozpadající se hvězdou, jejíž střed je už dávno neviditelný, a která se postupně scvrkává do trpasličí velikosti.
  • Citáty z knihy: Setkání s Ježíšem (Vladimír Boublík) (tematický text) - Člověk může hledat - a ve skutečnosti stále hledá Ježíše, který je budoucnost světa. 
  • Čeho jsme se už od Boha dočkali a co můžeme očekávat? (článek) - Advent je dobou očekávání. Čekat jen na Vánoce by ovšem bylo málo. Zamyslet se nad očekáváním a jeho naplněním v dějinách spásy a v našich životech může být užitečné. Jde o očekávání, směřované k Bohu. On není především plnitel našich přání. Je tím, kdo touží po člověku a je ochoten každého zachraňovat. Uvažujme tedy o tom, čeho jsme se už od Boha dočkali a o tom, co očekávat můžeme. (Podklady pro Adventní duchovní obnovu.)
  • II. SPIRITUALITA STARÉHO ČLOVĚKA (tematický text) - Křesťan nemá hledět na svůj věk, ale má se zaměřit na osobní zralost v Kristu. 
  • Klerikalismus a legalismus v církvi (papež František) (článek) - Pán vždycky svůj lid v obtížných momentech, v nichž byl lid zdrcen, opatroval skrze proroky. Prorok je člověkem tří dob: příslibu z minulosti, kontemplace přítomnosti a odvahy ukázat cestu k budoucnosti. Chybí-li v církvi proroctví, chybí Boží život a převládá klerikalismus – prohlásil papež František.
  • Propast a pokrok (Vzpomínky na budoucnost moderního světa) (článek) - Jen pár dní po vstupu do třetího tisíciletí se začaly objevovat první bilance tisíciletí předchozího, jehož konec máme všichni ještě v živé paměti. Pozornost vzbudil například teolog Jürgen Moltmann, žijící v Tübingen, příspěvkem Propast a pokrok, s podtitulkem Vzpomínky na budoucnost moderního světa. Probírá v něm 19. a 20. století, která pokládá za úzce propojená a zároveň ostře protichůdná. O prvním mluví jako o období fantastického pokroku, o druhém jako o století bezpříkladných katastrof. Obojí je součástí novověku, který začal obsazením Ameriky a znamenal podle jeho názoru jednak nástup křesťanství k náboženskému ovládnutí světa, jednak, paralelně s ním, vědeckotechnické opanování přírody.
  • Přítomný okamžik (podle Michaela Quista) (tematický text) - Chceš-li v životě uspět, vrať minulost do rukou Božích, přenech mu i budoucnost a žij s Ním v plnosti každý přítomný okamžik, jeden za druhým.
  • r. 1998 resp. 1999 /vstříc roku 2000, žít teď, nyní je čas příhodný, přítomnost, kroky do budoucna, konto času, dobré časy/ (tematický text) - Nejdůležitější člověk je ten, který stojí nyní před tebou, nejdůležitější hodina je nynější hodina a nejdůležitější skutek je skutek lásky, který můžeš nyní vykonat. Zítra by již mohlo být pozdě
  • r. 1999, resp. 2000 /jubilejní rok - informace, jistota v Ježíši, trampoty s počítáním letopočtu, co přinese budoucnost/ (tematický text) -  "Ježíš Kristus je stejný včera i dnes i navěky" (Žid 13,8). Tento Ježíš, který uzdravil malomocného, osvobodil lidi spoutané démony a odpustil setníkovi i cizoložné ženě, nezměnil svůj postoj ani k nám dnes. Jistota křesťanů není tedy ani ve změně letopočtu, ani v nějakých proroctvích, ani v žádných politicích, ani v nás samotných, ale je ve věrném trojjediném Bohu!
  • r. 2001, resp. 2002 /co přinese tento rok?, putování životem, Bože stůj při nás!/ (tematický text) - Bože věčný, dej ať nikdy nezapomenu, že tu nejsem navždy. Dej, ať si stále uvědomuji, že jsem jen poutníkem na Zemi, kde nemám trvalé místo.
  • Smysl minulosti a budoucnost (Henri Boulad) (tematický text) - Radostná zvěst, kterou Kristus přišel zvěstovat člověku, velká novina, kterou svět očekává, je, že - vykoupení je možné. - budoucnost se před námi otevírá - člověk není uzavřen ve své minulosti, - člověk není uzavřen ve svém hříchu. 
  • Touha po nebi jako by byla téměř zcela zadušena horečnatou prací a pozemskými nadějemi (tematický text) - Lidé se ptají: Neměli bychom spíše hledat nebe na zemi? Můžeme od Boha očekávat nebe jako dárek, zadarmo? Neměli bychom je spíše budovat zde, vlastníma rukama? Všechno ostatní  může být pouhý sen. Marx a Engels o tom vůbec nepochybovali: nebesa podle nich byla pouhým snem, pohádkou, výplodem lidské představivosti.
  • Vzpomínání na život s Bohem v naší minulosti nám dodává odvahu (článek) - Vzpomínání na život s Bohem v naší minulosti nám dává odvahu k cestě s Bohem dnes i zítra. (komentář k encyklice Lumen Fidei, § 9b)
  • Žít vzkříšení (Vladimír Boublík) (tematický text) - Vzkříšení a věčnost by se měly stát viditelnou skutečností v životě křesťanů, a pak by se svět mnohem snáze přiblížil ke vzkříšenému Ježíši.
  • Advent jako prostředek proti utopii /Karl Rahner/ (tematický text) - Skutečný křesťan vyhlíží do budoucnosti a je opravdovým křesťanem jen tehdy, když budoucnost miluje víc než přítomnost, když nezneužívá Boha a svůj věčný život k tomu, aby objasňoval a obhajoval přítomnost. Přítomnost je pro něj něčím předběžným, co je třeba překonávat, co pomíjí a není to jeho trvalým místem.
  • Budoucnost světa a církve (kapitola z knihy)
  • Bůh se o člověka úžasně stará. (citát) - Každého si připraví a vybaví nějakými dary a zařídí, aby se mohly rozvinout.
  • Být věrný znamená něco na způsob křesťanského hrdinství. (citát) - Ten, kdo je věrný, věří, že nic není nikdy definitivně ztraceno.
  • Citáty z knihy: Bůh mezi námi (Ladislav Boros) (tematický text) - Bez výrazné tváře, bez existence uznávané a potvrzené láskou se člověk cítí jako zbytečný, bezvýznamný. Odtud pochází nervózní vyhledávání vlastního uplatnění, honba za úspěchy, dráždidly, dojmy, touha po bohatství.
  • Co přinese tento rok? (článek) - Řada lidí se ptá, co jim tento rok přinese. Je jisté, že přinese věci příjemné a nepříjemné a nic nám celkem nepomůže, když budeme dopředu vědět, kolik bude kterých.
  • Křesťanská naděje se obrací do budoucnosti, (citát) - zatímco zůstává pevně zakotvena v událostech minulosti.
  • Nevím, jak budu reagovat, až přijdou zlé časy. (citát) - Ale i pak je Bůh se mnou.
  • r. 2013 Co mi přinese nový rok? (tematický text) - Přichází nový rok. Co přinese? Nemyslím, co přinese ve světě, v politice a církvi. Myslím, co přinese pro mne. Právě pro mne. Neboť taková otázka a taková starost jsou na místě
  • r. 2013 Hromnice: toužit po radosti (tematický text) - Veškerá pozemská radost, ať už přirozená, prostá a zcela lidská, či duchovní, nadpřirozená a božská, není než předtucha, ochutnávka radosti věčné, věčnosti v radosti.
  • r. 2015 Budoucnost nebude lepší jen proto, že je budoucností (Papež František) (tematický text) - Naději nelze zaměňovat s pouhým lidským optimismem, který je spíše výrazem nálady. Naděje ani neznamená doufat ve splnění vlastních přání. Naděje je něco jiného. Naděje je dar. Je to dar Ducha Božího. Pro křesťana je nadějí Ježíš osobně, Jeho moc osvobodit a obnovit každý život.
  • Svět prožívá těžké časy (citát) - a může být ještě hůř. Proto je nezbytné, abychom zakořenili v modlitbě,
  • V co dnes lidé doufají? V co doufají křesťané? /J. Škarvada/ (tematický text) - Dnešní člověk se vlastně nemá na co těšit. Ta nejhlubší touha jeho srdce, touha po životě, po světle, po nekonečné lásce, tato touha, kterou nelze nikdy úplně udusit, ta tu stojí bez naděje na ukojení. V co dnes lidé doufají? V co doufají křesťané? I v teologii se objevily určité proudy, které naléhají na nápravu věcí pozemských a na osvobození utlačovaných, ale přitom stále víc a víc nechávají stranou právě ty věci nejdůležitější, eschata.

Sekce: Věcný rejstřík   |   Tisk   |   Poslat odkaz známému

[nahoru]

NAVRCHOLU.cz



Mapa webu  |  NETservis s.r.o. © 2016

© 2000 - 2016 Pastorace.cz