Maria bojuje po našem boku a podporuje křesťany v zápasu proti silám zla. - archív citátů

papež František | Sekce: Kázání

Postní doba (cyklus B)
1. neděle postní / Angelus - papež František

Minulou středu jsme kajícným rituálem popela zahájili půstní cestu. Dnes, první neděli tohoto liturgického období, nám Boží slovo ukazuje cestu, jak plodně žít čtyřicet dní před každoročním slavením Velikonoc. Je to Ježíšova cesta, kterou evangelium se základním Markovým stylem shrnuje slovy, že se před zahájením kázání stáhl na čtyřicet dní do pouště, kde byl pokoušen Satanem (srov.). Evangelista zdůrazňuje, že „ Duchvyhnal Ježíše do pouště “(v. 12). Duch svatý na něj sestoupil bezprostředně po křtu, který Jan přijal v řece Jordán, tentýž duch ho nyní tlačí, aby odešel do pouště, čelil Pokušiteli a bojoval proti ďáblu. Celá existence Ježíše je umístěna ve znamení Ducha Božího, který ho oživuje, inspiruje, vede.

Ale pojďme myslet na poušť. Zastavme se na chvíli nad tímto přirozeným a symbolickým prostředím, které je v Bibli tak důležité. Poušť je místo, kde Bůh mluví k srdci člověka, a kde plyne odpověď na modlitbu, tj. Poušť samoty, srdce oddělené od jiných věcí a osamocené, v této samoty, se otevírá Božímu slovu. také místo zkoušky a pokušení, kde Pokušitel, využívající lidské slabosti a potřeb, naráží na svůj falešný hlas, alternativu k Božímu hlasu, alternativní hlas, který vám ukazuje jinou cestu, jinou cestu podvodu. Pokušení svádí. Ve skutečnosti během čtyřiceti dnů, které prožil Ježíš v poušti, začíná „souboj“ mezi Ježíšem a ďáblem, který skončí umučením a křížem. Celá Kristova služba je bojem proti Zlému v jeho mnoha projevech: uzdravení z nemocí, exorcismy na posedlých, odpuštění hříchů. Po první fázi, v níž Ježíš prokazuje, že mluví a jedná s mocí Boží, se zdá, že má ďábel navrch, když je Boží Syn zavržen, opuštěn a nakonec zajat a odsouzen k smrti. Zdá se, že vítězem je ďábel. Ve skutečnosti byla smrt poslední „pouští“, kterou bylo třeba přejít, aby definitivně porazila Satana a osvobodila nás všechny od jeho moci. A tak Ježíš zvítězil na poušti smrti, aby zvítězil ve Vzkříšení. zdá se, že ďábel má navrch, když je Boží Syn zavržen, opuštěn a nakonec zajat a odsouzen k smrti. Zdá se, že vítězem je ďábel. Ve skutečnosti byla smrt poslední „pouští“, kterou bylo třeba přejít, aby definitivně porazila Satana a osvobodila nás všechny od jeho moci. A tak Ježíš zvítězil na poušti smrti, aby zvítězil ve Vzkříšení. zdá se, že ďábel zvítězí, když je Boží Syn zavržen, opuštěn a nakonec zajat a odsouzen k smrti. Zdá se, že vítězem je ďábel. Ve skutečnosti byla smrt poslední „pouští“, kterou bylo třeba přejít, aby definitivně porazila Satana a osvobodila nás všechny od jeho moci. A tak Ježíš zvítězil na poušti smrti, aby zvítězil ve Vzkříšení.

Toto evangelium Ježíšových pokušení v poušti nám každý rok, na začátku půstu, připomíná, že život křesťana ve stopách Pána je bojem proti duchu zla. Ukazuje nám, že Ježíš dobrovolně čelil Pokušiteli a přemohl ho; a zároveň nám připomíná, že ďábel má možnost jednat na nás také pokušením. Musíme si být vědomi přítomnosti tohoto mazaného nepřítele, zajímat se o naši věčnou zkázu, naše selhání a připravit se bránit se proti němu a bojovat proti němu. Boží milost nás vírou, modlitbou a pokáním ujišťuje o vítězství nad nepřítelem. Rád bych však zdůraznil jednu věc: v pokušení Ježíš nikdy nemluví s ďáblem, nikdy. V životě Ježíš nikdy nehovořil s ďáblem, nikdy. Buď ho odhání od posedlého, nebo ho odsoudí nebo projeví jeho zlobu, ale nikdy dialog. A v poušti se zdá, že existuje dialog, protože mu ďábel předkládá tři návrhy a Ježíš odpovídá. Ježíš však neodpovídá svými slovy; odpovídá Božím slovem, třemi pasážemi Písma. A to musíme udělat také. Když se svůdce přiblíží, začne nás svádět: „Ale mysli na to, udělej to ...“. Pokušení je vést s ním dialog, stejně jako Eva; a pokud vstoupíme do dialogu s ďáblem, budeme poraženi. Dej si to do hlavy a srdce: s ďáblem nikdy nedochází k dialogu, není možný žádný dialog. Pouze Boží slovo. Ježíš však neodpovídá svými slovy; odpovídá Božím slovem, třemi pasážemi Písma. A to musíme udělat také všichni. Když se svůdce přiblíží, začne nás svádět: „Ale mysli na to, udělej to ...“. Pokušení je vést s ním dialog, stejně jako Eva; a pokud vstoupíme do dialogu s ďáblem, budeme poraženi. Dej si to do hlavy a srdce: s ďáblem nikdy nedochází k dialogu, není možný žádný dialog. Pouze Boží slovo. Ježíš však neodpovídá svými slovy; odpovídá Božím slovem, třemi pasážemi Písma. A to musíme udělat také. Když se svůdce přiblíží, začne nás svádět: „Ale mysli na to, udělej to ...“. Pokušení je vést s ním dialog, stejně jako Eva; a pokud vstoupíme do dialogu s ďáblem, budeme poraženi. Dejte si to do hlavy a srdce: s ďáblem nikdy nedochází k dialogu, není možný žádný dialog. Pouze Boží slovo. s ďáblem nikdy nehovoríme, není možný dialog. Pouze Boží slovo. s ďáblem nikdy nehovoríme, není možný dialog. Pouze Boží slovo.

V postní době nás Duch svatý také naléhá, ​​stejně jako Ježíše, abychom vstoupili do pouště. Nejde o otázku - jak jsme viděli - o fyzické místo, ale o existenciální dimenzi, v níž mlčet, naslouchat Božímu slovu, „aby v nás mohlo dojít ke skutečnému obrácení“ ( Collect Prayer I Dom Půjčna B ). Nebojte se pouště, hledejte další chvíle modlitby, ticha, abyste do sebe vstoupili. Neboj se. Jsme povoláni kráčet po Božích cestách a obnovovat sliby našeho křtu: vzdát se Satana, všech jeho skutků a všech jeho svádění. Nepřítel je tam přikrčený, buďte opatrní. Ale nikdy s ním nemluvte. Svěřujeme se mateřskému přímluvu Panny Marie.

Se svolením převzato
webu České sekce Radio Vaticana
Redakčně upraveno

Témata: kázání

Mediálně spolupracujeme:

Celostátní setkání mládeže v Hradci Králové od 9. do 14. 8. 2022 pro mladé lidi od 14 do 26 let.celostatnisetkanimladeze.cz

UNITED - křesťanský multižánrový festival, 18. – 20. 8. 2022 Vsetínfestivalunited.cz

 

Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Jer 38,4-6.8-10; Žalm 40; Žid 12,1-4
Lk 12,49-53

Ježíš je na cestě do Jeruzaléma, kde položí život za spásu člověka. Na této cestě potkává různé lidi, kteří si rádi poslechnou jeho slova, ale více je to nezajímá. To, co za nedlouho způsobí Ježíšova smrt a vzkříšení, zasáhne svět zcela zásadně. Kristův oheň není zničující, ale je žárem lásky, která se vydává za všechny. Odmítneme, nebo přijmeme? Anebo se jen pousmějeme, že to přeci známe? Žít evangelium znamená souznít s Kristovým zapálením pro život.

Zdroj: Nedělní liturgie

Svatý Maxmilián Maria Kolbe (svátek 14.8.)

(13. 8. 2022) "Nenávist není tvůrčí síla, jenom láska je tvůrčí síla..." (odkaz na kna.cz)

15.8. Slavnost Nanebevzetí Panny Marie

(13. 8. 2022) K čemu nám slouží tento svátek?

Odpírač služby v Hitlerově armádě Franz Jägerstätter – popraven 9.8.1943

Odpírač služby v Hitlerově armádě Franz Jägerstätter – popraven 9.8.1943
(7. 8. 2022) Rakouský farmář Franze Jägerstättera nesouhlasil s nadvládou nacistů a ve druhé světové válce za…

SV. TEREZIE BENEDIKTA OD KŘÍŽE - EDITA STEINOVÁ (9. SRPNA)

(7. 8. 2022) Německá židovka, křesťanka, katolička a řeholnice - popravená nacisty...

Proměnění Páně (6.8.)

(4. 8. 2022) Událost Proměnění Páně obrací náš pohled k Božímu světlu, abychom se tak vymanili z temnot života…

Jan Maria Vianney (svátek 4.8.)

(2. 8. 2022) “Má-li člověk Ducha svatého, jak sladké jsou všechna námahy tohoto světa“, říká svatý Jan Maria Vianney…