Navigace: Tematické texty L LáskaDelší texty Boží existence(Louis Evely)

Boží existence(Louis Evely)

Dogma o svaté Trojici nám zjevuje, že Bůh je zcela dar, pohyb, rozmach ke druhému (jako pták, který by byl jen letem). Otec dává: „Otče, všechno, co je tvé, je moje.“ A Syn, stejným způsobem vrací: „Všechno, co je mé, je tvoje“ (Jan 17,10). A tento vztah mezi nimi je něco tak živého a skutečného, že sám vytváří osobu, Ducha svatého, jehož radostí je vydávat svědectví o obou ostatních.
Jsou tři, kteří dávají. A dávají se tak plně, že jsou vlastně JEDNÍM. (9)
(...)

Jsoucnost každé Boží osoby spočívá v tom, co ji poutá k ostatním. Osobnost mají pouze v pohybu, který je nese k ostatním. Co je odlišuje, je způsob, jak se dávají. (10)
/Náš život má být formován pohledem na Nejsvětější Trojici: být milujícími, více odkázanými na bližní, neschopnými obejít se bez druhých. To nepochopil Adam: chtěl nechtěl poslouchat, důvěřovat, spoléhat se na druhé! (10)
(...)

Staneme se Bohem, ve kterého věříme. Věříme-li, že Bůh je nezávislý, bohatý, že není nikomu podřízen, že nikomu neslouží, pak je přirozené, že budeme usilovat ze všech svých sil, abychom se stali také takovými. Ale v den, kdy opravdově UVĚŘÍME, že Bůh je láska, tedy příchylnost, něžnost, poslušnost, dar, společenství, touha, očekávání... pak, protože si budeme přát jako Adam, jako každý člověk, abychom se stali podobnými Bohu, budeme se radovat, kdykoliv objevíme, že jsme závislí, oddaní, poddáni něžným citům, neschopni být šťastni v osamocení. 10-11)

(Louis Evely: Krédo, Gratis, Ústí n. Orlicí 1997, 9-11)


Témata: Láska

Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Mal 3,19-20a; Žalm Žl 98,5-6.7-8.9; 2 Sol 3,7-12
Lk 21,5-19

Konec světa je děsivým obrazem. Mnohokrát v dějinách se lidé domnívali, že to právě nastalo. Příkladem jsou hnutí zmiňovaná kolem roku 1000 n. l. nebo spojená s husitstvím. Kristus ale necílil na vystrašení lidí, jak to dnes sledujeme u populistických hnutí, když na strach odpovídají nerealistickými sliby. Ježíš mluví ke komunitě svých následovníků, dává jim rady a dodává odvahu. Neskrývá náročnost posledních dnů. Upozorňuje na několik věcí: Povstanou falešní či prolhaní zachránci, budou útoky na následovníky Krista, bude ve světě strach… Ježíš ale povzbuzuje učedníky, aby obavám a strachu nepropadli. Posledním pánem dějin není Zlo (srov. první čtení), ale Bůh. Je to čas, kdy se blíží konečné vítězství Boha, dobra, spravedlnosti. Když zakoušíme hrůzy obtížné doby, platí stejná povzbuzení. Blíží se čas naší osobní záchrany.

Zdroj: Nedělní liturgie

Slavnost Ježíše Krista Krále

(16. 11. 2025) Slavnost Ježíše Krista Krále je svátek, který se slaví poslední neděli liturgického roku (34. neděli v liturgickém…

Nedělní přímluvy dle aktuálního dění na neděli 16.11.20025

(14. 11. 2025) Ježíš slibuje, že trpělivostí zachráníme svou duši. Vložme proto do Božích rukou své starosti a s důvěrou volejme…

Vystřízlivění z růžových snů Listopadu 1989

Vystřízlivění z růžových snů Listopadu 1989
(14. 11. 2025) Mezi nejkrásnější okamžiky mého života patří závěrečné dny listopadové roku 1989. Jsem šťasten a děkuji Bohu za onen…

Vatikán se negativně vyjádřil k údajným zjevením v Dozulé

Vatikán se negativně vyjádřil k údajným zjevením v Dozulé
(13. 11. 2025) Dikastérium pro nauku víry: „Údajná zjevení v Dozulé nejsou nadpřirozená“

Sv. Anežka Česká (svátek 13.11.)

Sv. Anežka Česká (svátek 13.11.)
(12. 11. 2025) Narodila se roku 1211 jako nejmladší dcera českého krále Přemysla Otakara I. ...

Světový den chudých

Světový den chudých
(10. 11. 2025) Světový den chudých se připomíná vždy 33. neděli v mezidobí, tedy neděli před slavností Ježíše Krista Krále.

Horkokrevná, temperamentní a neznámá světice: sv. Alžběta od Nejsvětější Trojice (9.11.)

Horkokrevná, temperamentní a neznámá světice: sv. Alžběta od Nejsvětější Trojice (9.11.)
(8. 11. 2025) Alžběta z Dijonu: Karmelitka, která pomýšlela na sebevraždu...