Křesťanská naděje není stav mysli ani optimismus. Křesťanská naděje dozrává ve vzpomínce na Boží věrnost a - archív citátů

Navigace: Tematické texty K Král Ježíš, království BožíDelší texty Obraz Ježíše - Krále (Aleš Opatrný)

Obraz Ježíše - Krále (Aleš Opatrný)

Není moc dobré přidržet se slova "král", ale je spíš třeba vidět, kdo Kristus je. Patří do lidských dějin, ale přesto není jen "jedním z mnoha" v nich. Dobře zde poslouží odstavec 45 z koncilové konstituce "Radost a naděje":

"Boží slovo totiž, skrze něž všechno bylo stvořeno, samo se stalo tělem, aby tak - jako dokonalý člověk - všechny spasilo a celé veškerenstvo znovu spojilo jako pod jednu hlavu. Pán je cíl lidských dějin, bod, v němž se sbíhají tužby dějin a civilizace, střed lidského pokolení, radost všech srdcí a naplnění všech jejich tužeb. Jeho vzkřísil Otec z mrtvých, vyvýšil a umístil po své pravici, jeho ustanovil soudcem živých i mrtvých. Jeho Duchem oživeni a shromážděni putujeme směrem k dovršení lidských dějin, jež je v plné shodě s plánem jeho lásky: všechno na nebi i na zemi opět spojit v Kristu (Ef 1,10)."

Tento koncilový text nepodává tedy obraz Ježíše - Krále monarchicky, ale biblicky, z pohledu dějin spásy. Ježíš je tedy králem, protože:

- přišel všechny zachránit;
- za všechny zemřel;
- pro všechny otevřel budoucnost;
- to, co je hříchem rozbito a rozděleno, přišel spojit s Bohem;
- je sám svědkem pravdy.

Proto vůči němu nelze stát neutrálně, ale je třeba volit - pro nebo proti. Do jeho království, nebo mimo ně. Nelze být trvale v obojím.
(P.Aleš Opatrný)

/Stůl slova-b, Krista Krále, úvaha/


Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Nm 21,4b-9; Žalm Žl 78 (77), 1-2.34-35.36-37.38 Odp.: srov. 7c; Flp 2,6-11
Jan 3,13-17

Kříž zdobí každý kostel a snad každou domácnost křesťanů přesto, že jde de facto o nástroj k zabíjení. Bůh však proměňuje lidskou zrůdnost vedoucí ke strašné smrti v cestu záchrany. A platí to nejen o kříži, ale i o člověku samotném. Bůh nás vede k životu, a když my sami jsme nestačili na vlastní rozhodnutí se pro Boha, on sám bere na sebe naše selhání a otevírá cestu záchrany. Z mučicího nástroje se rázem stává symbol života, protože Ježíš smrt překonal. Nikoli bolestí a utrpením, ale poslušností Otci, která, ač tvrdě zkoušena bolestí, Nebeského Otce nezklamala. Ježíš Boží mocí vstává z mrtvých a nástroj smrti ztrácí svůj hrůzostrašný obsah. Proto je dnes znamením radostného vítězství Boha.

Zdroj: Nedělní liturgie

Pedagogické centrum v Praze hledná novou kolegyni či nového kolegu: Připravuje programy pro školy a realizuje tyto programy v kostelech, objektech škol a na dalších vhodných místech. Více zde 

Kněz, kterého zastřelila sicilská mafie - Padre Giuseppe Puglisi

Kněz, kterého zastřelila sicilská mafie - Padre Giuseppe Puglisi
(14. 9. 2025) 15. září 1993 byl sicilskou mafií zavražděn kněz Giuseppe Puglisi. Padre Giuseppe Puglisi se pokusil se o nemožné…

Panna Maria Sedmibolestná (15.9.)

Panna Maria Sedmibolestná (15.9.)
(14. 9. 2025) Připomínka bolestných události, která Maria prožila a protrpěla ve spojení se svým Synem.

Svátek povýšení svatého kříže - 14. září

Svátek povýšení svatého kříže - 14. září
(13. 9. 2025) Kříž symbolizuje lásku Boha k člověku

Přímluvy dle aktuálního dění pro svátek Povýšení sv. kříže 14.9.2025 - Cyklus C

(12. 9. 2025) Nebeský Otče, tvůj Syn k tobě na kříži volal s důvěrou a odevzdaností. Proto i my dnes k tobě přicházíme…

Setkání zdravotníků na téma: Bolesti duše i těla

Setkání zdravotníků na téma: Bolesti duše i těla
(11. 9. 2025) "SETKÁNÍ ZDRAVOTNÍKŮ POD PETŘÍNEM" v sobotu 4. 10. 2025 v kostele sv. Karla…

Katechetický online kurz

Katechetický online kurz
(11. 9. 2025) Online celoroční kurz (nejen) pro začínající katechety a ty, kdo o této službě uvažují

Sv. Jan Zlatoústý (13.9.)

Sv. Jan Zlatoústý (13.9.)
(11. 9. 2025) Jan Zlatoústý (Chrysostomos) byl oblíbeným a neohroženým kazatelem, který čelil vlně intrik a byl opakovaně posílán do…