Adorace, klanění,  projev víry a důvěry je tichým přebýváním v Ježíšově přítomnosti, - archív citátů

Navigace: Tematické texty Ž ŽenaTexty na nástěnky - Žena r. 2013 Díky Bohu, že muži a ženy nejou stejní!

r. 2013 Díky Bohu, že muži a ženy nejou stejní!

V několika posledních desetiletích naše kultura přisoudila mužům novou roli, kterou by měli hrát. Od nového, „citlivého“ muže se očekává, že bude ženě číst v mysli (tj. že si nějak osvojí ženskou intuici) a že bude rád trávit večery mazlením a povídáním si. Nicméně večer strávený mazlením a povídáním si je pro muže asi stejně přirozený jako pro rybu šplhání na strom. Když se jako muži sejdeme, hovoříme o zaměstnání, o financích, o počasí, o burze a o místním fotbalovém klubu – jinými slovy, o čemkoli, co není přímo o nás samotných.

Mezinárodní fotbalová asociace FIFA financovala dva roky trvající hloubkovou studii, která dokazovala, že muži skutečně hrají fotbal mnohem tvrději než ženy. Věřili byste tomu? Testosteron má své výhody. Proč si myslíte, že se nám daří otevřít sklenici s okurkami? S těmito výhodami se ale pojí i určité „nevýhody“ (viděno z ženské perspektivy).

Najít potěšení z odlišnosti

Při chvályhodné snaze vydobýt pro ženy více úcty jsme se svými předsudky vyhodili i zdravý selský rozum. Jistě, muži a ženy mají stejnou společenskou hodnotu, muži nemají větší cenu než ženy, Bůh nemá větší lásku k mužům než k ženám či větší lásku k ženám než k mužům. Podobně Bůh nemiluje dospělé více než děti, bílé více než barevné. Někdo ale vyšel z tohoto pojetí sociální rovnosti a učinil z něj směšný závěr: „Muži a ženy jsou tedy stejní.“ A tak se nám to nějak pokazilo. Muži a ženy totiž nejsou stejní. Náš mozek funguje jinak. Hodně se lišíme v tělesné chemii. Na život se díváme ze zcela odlišných úhlů.

Rád bych vyjádřil potěšení z této odlišnosti. Co kdybychom místo snah udělat z mužů ženy či z žen muže poodstoupili a řekli: „Díky Bohu, že nejsme stejní!“

Bůh stvořil člověka ke svému obrazu;
k obrazu Božímu ho stvořil:
jako muže a ženu je stvořil
(Gen 1,27).

Tento text k vytištění v PDF
Se svolením zpracováno podle knihy: Kevin Leman,
Jsou muži skutečně takoví, jak si myslíte?,
Návrat domů, 2009.
Redakčně upraveno.
 


Čtení z dnešního dne: Pondělí 19. 4.

Sk 6,8-15; Jan 6,22-29

Komentář k Jan 6,22-29: V eucharistii s námi Pán přebývá i v těžkých časech. Jak povzbuzující je návštěva u něj, jeho přijetí.

Zdroj: Nedělní liturgie

P. Emil Kapaun - výročí narození 20. 4. 1916

P. Emil Kapaun - výročí narození 20. 4. 1916
(19. 4. 2021) Emil Kapaun byl Americký katolický kněz s českými kořeny, který zahynul v zajateckém táboře v Severní Koreji v roce…

Sv. Damián de Veuster - největší Belgičan všech dob (svátek 15. 4.)

(14. 4. 2021) Diváci vlámské televize VRT nedávno zvolili v anketě největší Belgičan všech dob P. Damiána de Veuster

Händel: i v temnotách života přinesl skvělé hudební plody.

(13. 4. 2021) (* 23. února 1685 Halle + 14. dubna 1759 Londýn) Po prodělané mrtvici se dostal na pokraj zhroucení, a ochrnula i jeho…

Akce K: 13. dubna 1950 přepadli komunisté všechny mužské kláštery

Akce K: 13. dubna 1950 přepadli komunisté všechny mužské kláštery
(12. 4. 2021) 13. dubna 1950 přepadla komunistická Státní bezpečnosti v rámci "akce K" mužské kláštery na území celého…

Druhá neděle velikonoční - svátek Božího milosrdenství

(6. 4. 2021) Na první neděli po Velikonocích se slaví Svátek Božího milosrdenství. Neděli Božího milosrdenství stanovil papež Jan…

Bílá sobota

(1. 4. 2021) Bílá sobota je druhým dnem, kdy Ježíš ležel v hrobě. Den zmatku a ticha. Ježíšovi učedníci byli v tento den…

Velikonoční triduum den po dni (papež František)

Velikonoční triduum den po dni (papež František)
(1. 4. 2021) I v současné pandemii je Kristův kříž jako maják a znamení naděje, která neklame. (z webu velikonoce.vira.cz)

2.4.2005 zemřel papež Jan Pavel II.

2.4.2005 zemřel papež Jan Pavel II.
(1. 4. 2021) V předvečer slavnosti Božího milosrdenství se Jan Pavel II. vrátil do Otcova domu

Velký pátek

(31. 3. 2021) Velký pátek je připomínkou utrpení a smrti Ježíše Krista na kříži.