Navigace: Tematické texty F Falešné představy o BohuKrátké texty, citáty Různé

Různé

Ježíš je "Slovo Otce" (srv. Jan 1,1), které bylo darováno lidem, aby odhalilo tvář Boha a dalo smysl a cíl jejich nejistým krokům...
(Jan Pavel II.)
(Z poselství ke 12. světovému dni mládeže v Paříži, 97)
/Poutnická brožůra vydaná ADCM, str. 9,7/

+

Odsouzení Boha člověkem se nezakládá na pravdě...
/není postaveno na pravdě.../
(Jan Pavel II.,Překročit práh naděje, str. 75)

+

To, co si /mnoho/ (60 až 80 procent) /lidí/ (současníků) představuje /o Bohu/ (pod pojmem) Bůh, díky Bohu neexistuje.
Gott sei Dank gibt es nicht, was sich 60 bis 80 Prozent der Zeitgenossen unter Gott vorstellen.
(Karl Rahner)

+

Nemáme právo si volně vybírat svou představu Boha. Bůh nás orientoval k určité představě. ...
Tato skutečnost je vysoce důležitá. my totiž denně projevujeme v tomto směru velikou nedbalost a opovrhujeme tímto obrazem, který nám byl dán. Vytváříme si našeho malého Boha, mstivého, neochvějného a vzdáleného. Každý den ověšujeme Boha přívlastky, které my, hříšníci, ctižádostivci, sobci, považujeme za božské. Voltaire řekl, že Bůh stvořil člověka podle svého obrazu a své podoby. A člověk mu to pěkně vrátil. ...
Když Bůh chtěl, abychom pochopili, kým je, řekl nám, že je Otcem, že je Synem a že jejich Duch záleží v lásce.Bůh nám zjevil, že jich je víc, kteří se o vše sdílejí. "Vše, co je tvoje, je moje". Zjevil nám také, že má v úmyslu připojit nás k tomuto společenství. ...
(Louis Evely,Krédo, str. 73n)

+

Lidé tě, Bože, nemilují, protože tě neznají.
(Sv. Augustin)
/časopis Amen, 2. str. přebalu/

+

Ukaž dítěti ořech - a půjde za ním... (Sv. Augustin). Ukaž lidem Boha v pravém světle a půjdou za ním. On naplňuje touhy srdce...
(Podle Raniero Cantalamessy)

+

Boha nikdy nepochopíme z hlediska člověka. Člověka pochopíme jedině z hlediska Boha.
(Pavel Kosorin,Křesťanské aforismy, str. 23)

+

Když někoho slyším definovat Boha, vidím defilovat marnost.
(Pavel Kosorin,Křesťanské aforismy, str. 15)

+

Je jeden Bůh, milovaní, a toho nepoznáme odjinud než ze svatých Písem. Snažme se proto zvědět všechno, co svatá Písma oznamují, a poznat všechno, čemu učí.
Věřme tak, abychom zrakem své víry viděli Otce takovým způsobem, jakým on chce být viděn...
(Svatý Hippolyt)
/Denní modlitba církve= Breviář MC-L1-101/


Čtení z dnešního dne: Úterý 19. 8. 2025, Úterý 20. týdne v mezidobí

Sd 6,11-24a;

Komentář k Sd 6,11-24a: Povolání Gedeona je provázeno jeho nejistotou. Ano, povolání samotným Bohem je tak velká věc, že bych se i já rád ujistil o jeho pravosti. Máme však právo nahradit víru jistotou?

Zdroj: Nedělní liturgie

Pedagogické centrum v Praze hledná novou kolegyni či nového kolegu: Připravuje programy pro školy a realizuje tyto programy v kostelech, objektech škol a na dalších vhodných místech. Více zde 

21.8.1968 Komunismus = ´bratrství´s kulometem u hlavy

21.8.1968 Komunismus = ´bratrství´s kulometem u hlavy
(19. 8. 2025) 21.8.1968 vtrhly komunistické armády do tehdejšího Československa... Komunistické ideje mohou být líbivé a lákavé, ale…

Kontemplativní exercicie v tichu lesa jižních Čech

Kontemplativní exercicie v tichu lesa jižních Čech
(15. 8. 2025) Uprostřed lesa na poutním místě Lomec proběhnou 22.–30. září 2025 kontemplativní exercicie v angličtině.

Přímluvy dle aktuálního dění pro 20. neděli v mezidobí, cyklus C / 17.8. 2025

(15. 8. 2025) S pohledem upřeným na Ježíše předložme Bohu své prosby:

Svatý Maxmilián Maria Kolbe (svátek 14.8.)

Svatý Maxmilián Maria Kolbe (svátek 14.8.)
(13. 8. 2025) "Nenávist není tvůrčí síla, jenom láska je tvůrčí síla..."

15.8. Slavnost Nanebevzetí Panny Marie - K čemu tento svátek?

15.8. Slavnost Nanebevzetí Panny Marie - K čemu tento svátek?
(13. 8. 2025) K čemu nám slouží tento svátek?

Slavnost nanebevzetí Panny Marie 15.8.

Slavnost nanebevzetí Panny Marie 15.8.
(10. 8. 2025) Nebe je otevřené, nenahání strach.

Skaut, katolík a odbojář proti nacistům: Karel HAAS z Olomouce

(8. 8. 2025) Karel HAAS se narodil Olomouci 9. srpna 1913. V mládí působil velmi aktivně ve skautingu. Poté, co vystudoval učitelský…