Navigace: Tematické texty I Immanuel = Bůh s námiBiblické texty Různé

Různé

Hle panna počne a porodí syna a dá mu jméno Immanuel, to je Bůh s námi.
(Iz 7,14 + Mt 1,23)

+

Je mi dána veškerá moc... Hle, já jsem s vámi po všecky dny až do skonání věku.
(Mt 28,20- ekumenický překlad)

+

A Slovo se stalo tělem a přebývalo mezi námi...
(Jan 1,14 - ekumenický překlad)
Bůh chce nám dokázat, že není Bohem vzdáleným, ale Bohem s námi - Immanuelem. Bohem ve všem s námi...

+

Půjdeš-li přes vody, já budu s tebou, půjdeš-li přes řeky, nestrhne tě proud, půjdeš-li ohněm, nespálíš se, plamen tě nepopálí.
(Iz 43,2- ekumenický překlad)

+

Vím velmi dobře, že Bůh je pro (při-ekumenický překlad) mně!
(Žl 56,10)

+

...a přece není od nikoho z nás daleko
(Sk 17,27b)

+

Pán řekl Pavlovi: "Neboj se ...protože já jsem s tebou".
(Sk 18,9.10)

+

... všichni mě opustili. ... Pán však při mně stál a dal mi sílu. ...
(2Tim 4, 16-17-Ekumenický překlad)
/viz 2 Kor 12,9-10; Žid 4,15; Flp 4,13; Řím 8,20/

+

Kdyby Hospodin nebyl s námi - ať to vyzná Izrael - kdyby Hospodin nebyl s námi, když se na nás obořili lidé.... Naše pomoc je ve jménu Hospopdina, který učinil nebe i zemi.
(Žl 124)

+

Jeruzalém obklopují hory: tak je Hospodin kolem svého lidu, nyní i navěky.
(Žl 125,2-Bognerův překlad)

+

Protože máme mocného velekněze, který vstoupil až před Boží tvář, Ježíše, Syna Božího, držme se toho, co vyznáváme. Nemáme přece velekněze, kterému by byly cizí naše slabosti; vždyť na sobě zakusil všechna pokušení jako my, ale nedopustil se hříchu. Přistupme tedy směle k trůnu milosti, abychom došli milosrdenství a nalezli milost a pomoc v pravý čas.
(Žid 4,14-16)

+

Kristus ...vešel do samého nebe, aby se za nás postavil před Boží tváří.
(Žid 9,24)

+

Je-li Bůh s námi, kdo proti nám?
(Řím 8,31)

+

Věrný je Hospodin; podpírá klesající a pozvedá sklíčené, dává pokrm v pravý čas, je spravedlivý ve svých cestách. Je blízko těm, kdo ho vzývají upřímně; vyplní vůli svých ctitelů, slyší jejich volání a zachrání je...
(ze Žl 145,13-21)

+

Budou jeho lidem, a on - Bůh s nimi - bude jejich Bohem. (Zj 21,3)

+

A viděl jsem nové nebe a novou zemi, neboť první nebe a první země pominuly a moře již vůbec nebylo. A viděl jsem od Boha z nebe sestupovat svaté město, nový Jeruzalém, krásný jako nevěsta ozdobená pro svého ženicha. A slyšel jsem veliký hlas od trůnu: "Hle, příbytek Boží uprostřed lidí, Bůh bude přebývat mezi nimi a oni budou jeho lid; on sám, jejich Bůh, bude s nimi, a setře jim každou slzu s očí. A smrti již nebude, ani žalu ani nářku ani bolesti už nebude - neboť co bylo, pominulo." Ten, který seděl na trůnu, řekl: "Hle, všecko tvořím nové." A řekl: "Napiš: Tato slova jsou věrná a pravá." A nevstoupí tam nic nesvatého ani ten, kdo se rouhá a lže, nýbrž jen ti, kdo jsou zapsáni v Beránkově knize života.
(Zj 21,1-5.27)

+

Koho mám na nebi kromě tebe? Když jsem u tebe, nevábí mě země... Kdo se od tebe vzdaluje, zahyne... Mé štěstí je být nablízku Bohu, mít útočiště v Pánu, Hospodinu.
(Žl 73-závěr)


Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Ez 47,1-2.8-9.12; Žalm Žl 46 (45), 2-3.5-6.8-9 Odp.: 5; 1 Kor 3,9c-11.16-17
Jan 2,13-22

Většinou je nedělní cesta do kostela zcela automatická. Jistě víme o kostele v jiné obci či městě, ale je nám poněkud cizí, není to „náš kostel“. Chrám je však mnohem více než jen shromaždiště věřících z našeho okolí. Chrám je znamením církve – společenství těch, kdo jdou za Bohem. Církev – chrám – je znamením Boží blízkosti člověku. Chrám už není místo, kde si s obavami kupujeme odpuštění a s napětím čekáme, zda bude odpuštěno (srov. chrám v pojetí starozákonního Orientu). Chrám je díky Kristově oběti místo, kde Bůh čeká na svůj lid a kam my přicházíme domů, k Bohu. Lateránská bazilika je tak především vnímána jako místo církve. Proto je zde úzká vazba na papeže, proto se zde konaly koncily. Slavíme tedy svátek církve – Božího těla, kterým je v posledku sám Kristus.

Zdroj: Nedělní liturgie

Horkokrevná, temperamentní a neznámá světice: sv. Alžběta od Nejsvětější Trojice (9.11.)

Horkokrevná, temperamentní a neznámá světice: sv. Alžběta od Nejsvětější Trojice (9.11.)
(8. 11. 2025) Alžběta z Dijonu: Karmelitka, která pomýšlela na sebevraždu...

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)
(8. 11. 2025) Nejznámější příhoda sv. Martina se stala v zimě roku 334. Tehdy se římský voják Martin před branami města Amiens…

Proč slavíme Posvěcení lateránské baziliky? (9.11.)

Proč slavíme Posvěcení lateránské baziliky? (9.11.)
(6. 11. 2025) Na první pohled to může působit zvláštně – proč celá církev slaví výročí posvěcení nějakého kostela v…

Přímluvy na Posvěcení lateránské baziliky 9.11. 2025

(6. 11. 2025) Sestry a bratři, Bůh si z nás staví svůj živý chrám. Obraťme se tedy k němu, který přebývá uprostřed nás a…

Svatá Anežka (13. 11.) - pracovní listy pro děti

Svatá Anežka (13. 11.) - pracovní listy pro děti
(6. 11. 2025) Svatá Anežka se narodila ve 13. století jako královská dcera, její otec byl král Přemysl Otakar I. Anežka ale netoužila…

Marii nelze označovat jako Spoluvykupitelku

Marii nelze označovat jako Spoluvykupitelku
(5. 11. 2025) Vatikánský dokument „Mater populi fidelis“ ze 4. Listopadu 2025 vyhlásil, že „je vždy nevhodné…

Památka zesnulých, vzpomínka na všechny zemřelé, ´dušičky´

Památka zesnulých, vzpomínka na všechny zemřelé, ´dušičky´
(4. 11. 2025) "Je nutné mluvit o smrti ... ne proto, abychom měli strach, ale abychom od něho byli osvobozeni." (Raniero…