Adorace, klanění,  projev víry a důvěry je tichým přebýváním v Ježíšově přítomnosti, - archív citátů

Navigace: Tematické texty K Kněžství, kněz, hierarchieDelší texty Vědomí lidské křehkosti (K. Lachmanová)

Vědomí lidské křehkosti (K. Lachmanová)

Terezie chtěla vstoupit do karmelského řádu, protože cítila povolání přimlouvat se v modlitbě za celý svět, zvláště za ty, kteří se vzdálili Boží lásce. Od malička byla vychovávána ve velké úctě ke kněžím a dlouho se domnívala, že jsou všichni svatí jako andělé. Dost těžko chápala, proč Terezie z Avily ustanovila jako hlavní náplň reformovaného Karmelu právě přímluvnou modlitbu za kněze.

Asi jako čtrnáctiletá se s otcem a s Celinou vypravila na několikatýdenní pouť do Říma. Šlo o diecézní pouť, takže cestovali mj. s pětasedmdesáti francouzskými duchovními a v Itálii se setkali ještě s mnoha dalšími. Díky této cestě si o nich Terezie udělá důležitý závěr (viz výše). Později dodává: "V Itálii jsem pochopila smysl svého povolání. Nebylo marné vypravit se tak daleko kvůli tak užitečnému poznání!"

Všimněme si však blíže jejího výroku citovaného v záhlaví: na jedné straně se u ní probouzí vědomí kněžské svatosti a důstojnosti, která je darem Božím a hříchem se nijak neumenšuje; na druhé straně se u ní probouzí nové vědomí jejich lidské křehkosti. Terezie se nad nimi nepohoršuje. Je pouze motivována k hlubší solidaritě, jež se stane v podstatě náplní jejího života na Karmelu. Viděla totiž na vlastní oči, že někteří kněží vykazují extrémní potřebu modliteb, jak se sama vyjadřuje.

Vykazují extrémní potřebu modliteb... U někoho by takový komentář byl jen kousavou ironií, jemně pohrdavou kritikou, maskovanou za zbožnými slovy o modlitbě - která se pak většinou stejně nekoná. (Mnohdy tak uzavíráme různá "pomlouvací" sezení, abychom nadlehčili svůj pocit viny: "No jo, musíme se za něho víc modlit!") Terezie však nevypouští zbožné fráze do vzduchu. Po celý její další život budou kněží skutečně středem její něžné sesterské pozornosti, na jejich "konto" půjde většina jejích modliteb a obětí.


Ukázka z knihy Kateřiny Lachmanové: O milosrdenství, kterou vydalo Karmelitánské nakladatelství.


Čtení z dnešního dne: Sobota 17. 4.

Sk 6,1-7; Jan 6,16-21

Komentář k Sk 6,1-7: Církev rostla a roste i dnes právě tím, že dokáže své pravomoce předat druhým, podělit se. Kdykoli se tak děje, Boží slovo se šíří stále víc!

Zdroj: Nedělní liturgie

Sv. Damián de Veuster - největší Belgičan všech dob (svátek 15. 4.)

(14. 4. 2021) Diváci vlámské televize VRT nedávno zvolili v anketě největší Belgičan všech dob P. Damiána de Veuster

Händel: i v temnotách života přinesl skvělé hudební plody.

(13. 4. 2021) (* 23. února 1685 Halle + 14. dubna 1759 Londýn) Po prodělané mrtvici se dostal na pokraj zhroucení, a ochrnula i jeho…

Akce K: 13. dubna 1950 přepadli komunisté všechny mužské kláštery

Akce K: 13. dubna 1950 přepadli komunisté všechny mužské kláštery
(12. 4. 2021) 13. dubna 1950 přepadla komunistická Státní bezpečnosti v rámci "akce K" mužské kláštery na území celého…

Druhá neděle velikonoční - svátek Božího milosrdenství

(6. 4. 2021) Na první neděli po Velikonocích se slaví Svátek Božího milosrdenství. Neděli Božího milosrdenství stanovil papež Jan…

Bílá sobota

(1. 4. 2021) Bílá sobota je druhým dnem, kdy Ježíš ležel v hrobě. Den zmatku a ticha. Ježíšovi učedníci byli v tento den…

Velikonoční triduum den po dni (papež František)

Velikonoční triduum den po dni (papež František)
(1. 4. 2021) I v současné pandemii je Kristův kříž jako maják a znamení naděje, která neklame. (z webu velikonoce.vira.cz)

2.4.2005 zemřel papež Jan Pavel II.

2.4.2005 zemřel papež Jan Pavel II.
(1. 4. 2021) V předvečer slavnosti Božího milosrdenství se Jan Pavel II. vrátil do Otcova domu

Velký pátek

(31. 3. 2021) Velký pátek je připomínkou utrpení a smrti Ježíše Krista na kříži.

Velikonoce

Velikonoce
(31. 3. 2021) Květná neděle, Zelený čtvrtek, Velký pátek, Bílá sobota; velikonoční noc (vigilie), příběh Velikonoc.