Naděje je jako otvor, kterým proudí do hlubin naší duše světlo  - archív citátů

Navigace: Tematické texty M MučednictvíDelší texty Mučednictví a pronásledování není v rozporu s evangeliem (papež František)

Mučednictví a pronásledování není v rozporu s evangeliem (papež František)

Pronásledování není v rozporu s evangeliem

Vatikán. Svatopetrské náměstí dnes zaplnilo třicet tisíc lidí, aby se účastnili poslední generální audience před letní přestávkou. Papež František pokračoval v cyklu katechezí o křesťanské naději, která je posilou mučedníků, a mimo jiné řekl:

”Mučedníci nežijí sami pro sebe, nebojují za prosazení vlastních názorů a přijímají smrt výlučně z věrnosti evangeliu. Mučednictví ani není nejvyšším ideálem křesťanského života, protože nad ním stojí milosrdná láska, tedy láska vůči Bohu a bližnímu. Apoštol Pavel to velmi dobře sděluje ve chvalozpěvu na lásku: “A kdybych rozdal všechno, co mám, a pro druhého do ohně skočil, ale neměl lásku, nic mi to neprospěje” (1 Kor13,3). Křesťany odpuzuje představa, že by se sebevražední atentátníci mohli nazývat “mučedníky” – v jejich smrti není nic, co by se mohlo blížit postojům Božích dětí.

Když někdy pročítáme příběhy včerejších a dnešních mučedníků – kteří jsou početnější než mučedníci v počátečních dobách – ohromuje nás, v jaké síle podstupovali zkoušky. Tato síla je znamením veliké naděje, kterou se sytili – naděje, čerpající jistotu z toho, že nic a nikdo je nemohl odloučit od Boží lásky v Ježíši Kristu (srov. Řím 8,38-39).

Kéž nám Pán stále dává sílu, abychom se stávali jeho svědky. Kéž nás obdarovává životem křesťanské naděje, zejména ve skrytém mučednictví prokazování dobra a láskyplného plnění každodenních povinností”.

Zakončil papež František svou dnešní katechezi, na kterou naváže až v prvním srpnovém týdnu (2.8.). Po společné modlitbě Páně udělil Petrův nástupce všem přítomným apoštolské požehnání.

PLNÉ ZNĚNÍ dnešní katecheze Svatého otce je ZDE. 

 


28.6.2017 
Převzato z webu České sekce Radio Vaticana
(jag)
Redakčně upraveno

 

Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Jer 23,1-6; Žalm Žl 23,1-3a.3b-4.5.6; Ef 2,13-18
Mk 6,30-34

Nelze přehlédnout, že Pán Ježíš vidí potřebu odpočinku a sám navrhuje unaveným učedníkům „dovolenou“. Bůh je přítelem odpočinku! Zavedení sedmého dne jako dne odpočinku není náhodné, je to Boží přikázání. Je to den, kdy máme slavit a děkovat za dary, které jsme během práce užívali a ze kterých nyní žijeme. Možná dnes potřebujeme nově definovat sami sobě, jak takový čas prožít, aby vedl jak ke zotavení těla, tak i zotavení duše, ale i rodiny, vztahů a sebe sama. Ale ani zde nesmíme být tvrdí tak, že bychom přestali vidět lidi okolo nás. Je tedy třeba moudře rozlišit, kdy má člověk nasadit síly, i když je unavený a má právo na odpočinek, a kdy je možné poslat potřebné za jinými nebo jejich žádost odložit na později a sami „vypnout“, být s rodinou, být s Bohem nebo sami se sebou.

Zdroj: Nedělní liturgie

Svatá Marie Magdalena (Magdalská, Magda) – svátek 22.7.

(20. 7. 2024) Kdo vlastně byla Marie Magdalská? Ještě donedávna se v ní spojovaly celkem tři ženské postavy známé z evangelií. 

Sv. Eliáš (20.7.)

(18. 7. 2024) V náboženských dějinách Izraele hráli velkou roli proroci. Mezi nimi vyčnívá postava Eliáše, kterého Bůh povolal, aby…

17. července 1794 bylo popraveno šestnáct karmelitánek

(16. 7. 2024) z kláštera Compiègne u Paříže

Josef Toufar - výročí narození 14.7.1902

(12. 7. 2024) Josef Toufar - kněz umučený komunisty - se narodil 14.7.1902

Sv. Benedikt z Nursie (11.7.)

(10. 7. 2024) Sv. Benedikt měl zásadní vliv na rozšíření křesťanství na evropském kontinentu.

Svatí Cyril a Metoděj (5.7.)

(4. 7. 2024) svátek 5.7.

Svatý Prokop (svátek 4.7.)

(3. 7. 2024) (*Chotouň asi 970 + Sázava 25.3.1053)