Navigace: Tematické texty P Příběhy ke katecheziO uzdravení Příběh sebeodmítnutí mladé ženy

Příběh sebeodmítnutí mladé ženy


Jednou za mnou přišla šestadvacetiletá žena a svěřila se mi s tím, že cítí bolest v některých částech těla. Když mi řekla, co ji bolí, hned jsem pochopil, že se jedná o emocionální problémy.

Proto jsem se jí zeptal: “Zlobíte se na Boha?” Odpověděla mi: “Ne, nikdy mě ani nenapadlo, abych se na Boha hněvala. Miluji Boha, denně chodím na mši svatou, přijímám Pána Ježíše ve svátostech, modlím se, jak bych se mohla na Boha zlobit?”

Tak jsem se jí zeptal: “Umíte Bohu děkovat za všechno?” Odpověděla mi: “Neumím se k tomu vyjádřit.” Řekl jsem jí: “Dobře, pomodlíme se společně. Vaším úkolem bude jen děkovat za věci, které budu jmenovat.”

Začal jsem vyjmenovávat rozličné části jejího těla a říkat: “Děkuji ti za vlasy, děkuji ti za oči, děkuji ti za nos…” Ona mi soustavně odpovídala: “Ale já nemám ráda své vlasy, mně se nelíbí mé oči, nelíbí se mi ani můj nos…”

Vyzval jsem ji: “Prosím vás, projevte svůj hněv, rozzlobte se na Boha a řekněte mu, že nemáte tyto věci ráda.” A ona se mě zeptala: “Opravdu to můžu udělat, skutečně to můžu říct?” Odpověděl jsem: “Samozřejmě, vždyť Bůh to ví. Musíte to jen formulovat do slov.”

A tehdy začala plakat a křičet na Boha… a předtím mi řekla, že nebyla na Boha rozzlobená. Ta žena jen potlačovala svůj hněv, protože nepřijímala sama sebe.

 



Se svolením zpracováno podle knihy:
Elias Vella, Ježíš - lékař těla i duše,
kterou vydalo Karmelitánské nakladatelství
www.kna.czwww.ikarmel.cz
Redakčně upraveno

 

Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Ex 20,1-17; Žalm 19; 1 Kor 1,22-25
Jan 2,13-25

Jan ve svém evangeliu hned na začátku dává najevo, že Kristus musí zemřít. Evangelista nepostupuje pedagogicky s vysvětlováním jednotlivých pojmů, souvislostí atd. Naopak rozehrává od prvních veršů bohatou symboliku svého vyprávění. Ježíš jako nový chrám, nový oltář, ale i jediná oběť. Už nebude třeba kupovat zástupné zvíře pro smíření za vlastní hřích. To všechno nyní končí. Kristova oběť bude jednou provždy, stále živá. „On ví, co je v člověku,“ proto jeho oběť plně nahradí všechny do té doby přinášené typy obětí.

Zdroj: Nedělní liturgie

Svatý ´Sudeťák´ P. Hubert Engelmar Unzeitig (svátek 2.3.)

(28. 2. 2024) P. Hubert Engelmar Unzeitig byl sudetský Němec, který se narodil 1. března 1911 v Hradci nad Svitavou severně od Brna.…

Fiducia supplicans, neliturgická požehnání a Ratzingerovo rozlišení

(27. 2. 2024) Instrukce, kterou v roce 2000 vydal tehdejší prefekt Kongregace pro nauku víry, rozlišuje modlitby za uzdravení, které…

Oto Mádr, přední český teolog a jeden z nejdéle vězněných kněží u nás (+ 27. 2. 2011)

(26. 2. 2024) Oto Mádr - výrazná osobnost české katolické církve 20. století

Proti komunismu, nacismu a jakékoliv totalitě lze bojovat i jinak než mečem

(25. 2. 2024) V nacistickém kriminále jsem si uvědomil, že mezi Hitlerem a Stalinem je ještě třetí perspektiva, třetí možnost –…

25.2.1950 zemřel komunisty umučený kněz Josef Toufar

(24. 2. 2024) Žádný člověk není bezvýznamnou figurkou na šachovnici Boží.

Händel - výročí narození (* 23. února 1685)

(22. 2. 2024) Tělnatý, cholerický a věřiteli pronásledovaný skladatel přinesl přese všechno skvělé plody...

Stolec svatého Petra (22.2.)

Stolec svatého Petra (22.2.)
(21. 2. 2024) Svátek stolce svatého Petra připomíná primát apoštola Petra mezi ostatními apoštoly. Tuto službu ustanovil sám Ježíš a…


Konference Jak slyšet Boží hlas s Petem Greigem 
22. – 23. 3. 2024 v Praze.