Víra není jen souhrn krásných nauk, nýbrž vztah lásky k živé Osobě.   - archív citátů

Navigace: Tematické texty S Smrt, umíráníTexty na nástěnky - Smrt, umírání r. 2002 (Bolesti umírání jsou porodními bolestmi)

r. 2002 (Bolesti umírání jsou porodními bolestmi)

Ve wordu je text ke stažení zde



BOLESTI UMÍRÁNÍ
JSOU PORODNÍMI BOLESTMI.
SKRZE NĚ SE RODÍME
DO PLNOSTI BOŽÍCH DĚTÍ.
(HENRI J. M. NOUWEN)




JAK SE MÁME PŘIPRAVIT NA SMRT?

Tak, že budeme žít každý den s vědomím, že jsme děti Boha, jehož láska je silnější než smrt.
Úvahy o posledních dnech našeho života a starosti o ně jsou zbytečné. Když totiž přeměníme každý den v oslavu toho, že jsme oblíbení synové a oblíbené dcery Boží, umožní nám to prožít naše poslední dny, ať krátké či dlouhé, jako dny zrodu.
Bolesti umírání jsou porodní bolesti. Skrze ně opustíme dělohu světa a narodíme se do plnosti Božích dětí. (Henri J. M. Nouwen)



MÁTE STRACH ZE SMRTI?

„Máte strach ze smrti?“
Má otázka Matku Terezu překvapila. Na okamžik se mi zadívala do očí, a pak se nahlas rozesmála.
„Ne, vůbec,“ prohlásila. „Umřít znamená vrátit se domů. Copak máte strach vrátit se domů ke svým drahým? Okamžik smrti nedočkavě očekávám. Tam nahoře najdu Ježíše a všechny lidi, kterým jsem se v tomto životě snažila dát lásku. Sejdu se tam s dětmi, které jsem se pokoušela zachránit a které mi umřely v náručí a považovaly mě přitom za svou maminku. Najdu tam všechny chudé, kterým jsem pomohla, umírající, kteří vydechli naposledy v domě, který jsem pro ně v Kalkatě postavila. Budou tam prostě všichni lidé, kteří mi na této zemi byli drazí. Takže to bude nádherné setkání, nemyslíte?“
Oči se jí při těch slovech třpytily překvapivým klidem a štěstím. Mezitím jsem dosnídal. Matka Tereza sklidila nádobí na tác a stáhla ze stolku ubrus, který předtím rozprostřela. Ve dveřích se objevila mladá sestra a Matka jí tác podala. „Tak a teď se můžeme vrátit k rozhovoru, který jsme posledně přerušili,“ řekla.
(Z knihy Renzo Allegriho: Matka chudých,
vydalo Karmelitánské nakladatelství)



Já jsem vzkříšení a život. Kdo věří ve mne,
i kdyby umřel, bude žít. (Jan 11,25)



PŘEDSTAVTE SI HOSTA NA VEČÍRKU,
JE UŽ UNAVENÝ A CHTĚL BY JÍT DOMŮ…

Jednou se řeč stočila na poslední věci člověka, i tázali se svatého Lynase, má-li strach z umírání.
„Představte si hosta na večírku,“ odpověděl jim. „Pozná tam pár zajímavých lidí, semtam někomu poradí a přijme pár dobrých rad od jiných. Rozhovor ho baví, najedl se a napil do sytosti, ale teď už je unavený a chtěl by jít domů. Má se bát odchodu?“

AŽ SE NAUČÍTE HLEDAT VZKŘÍŠENÍ,
POTOM UŽ SMRT HRAVĚ ZVLÁDNETE…

„Copak jsi tak smutný, Lynasi?“ zeptal se mírným tónem Bůh, když se svatý Lynas vracel z letiště, kam byl vyprovodit přítele, o kterém věděl, že se s ním patrně už nikdy neuvidí.
„Zrovna jsem přemýšlel, proč je život plný takových malých úmrtí,“ odpověděl svatý Lynas. „Loučení, změny zaměstnání, konce přátelství. Tisíce drobných, nenávratných smrtí.“
„Jářku,“ povídá Hospodin, „tímhle způsobem já vás trénuju. Až se za každým tím ´malým úmrtím´ naučíte hledat nové vzkříšení, potom tu velkou, opravdovou smrt už hravě zvládnete.“

(Z knihy Franka Pagdena: Evangelium podle svatého Lynase,
vydalo Karmelitánské nakladatelství)


Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Lv 19,1-2.17-18 ; Žalm 103; 1 Kor 3,16-23
Mt 5,38-48

Konec první části Horského kázání směřuje náš pohled k základní evangelijní filosofii. Je radikální a odráží v sobě sílu Boží moci, která ve vztazích sahá daleko za lidskou pomstu. Příkaz ‘Miluj svého bližního’ posouvá k radikálnějšímu ‘Milujte své nepřátele‘. Je to vůbec reálné? Zvláště tam, kde se nepřátelé dopouští strašlivých činů? Zastavit filosofii odplaty, modlit se za ně, dát víc, neodvracet se, ale milovat… To shrnuje Kristovo: „Buďte dokonalí.“ Jak miluje Bůh, pokud je sám takto radikální ve své lásce? Napodobit ho lze asi jen z části, přesto je to cesta křesťanského smýšlení.

Zdroj: Nedělní liturgie

Proti jakékoliv totalitě lze bojovat i jinak než mečem

(23. 2. 2020) V nacistickém kriminále jsem si uvědomil, že mezi Hitlerem a Stalinem je ještě třetí perspektiva, třetí možnost – a sice…

Händel - výročí narození (* 23. února 1685)

(22. 2. 2020) Tělnatý, cholerický a věřiteli pronásledovaný skladatel přinesl přese všechno skvělé plody...

Stolec svatého Petra (22.2.)

Stolec svatého Petra (22.2.)
(21. 2. 2020) Svátek stolce svatého Petra připomíná primát apoštola Petra mezi ostatními apoštoly. Tuto službu ustanovil sám Ježíš a…

Knižní tip: Pán se stará - Josef Prokeš

Knižní tip: Pán se stará - Josef Prokeš
(12. 2. 2020) Kniha vede čtenáře k novému pohledu na víru. V krátkých textech se zabývá celou řadou závažných křesťanských témat,…

sv. Valentin z Terni (14. února)

(12. 2. 2020) Svatý Valentin, jeden z nejuctívanějších světců na světě, byl občanem Interamny (dnešní Terni) v Umbrii a podstoupil…

Panna Maria Lurdská a Světový den nemocných (11.2.)

(9. 2. 2020) 11.2. se slaví svátek Panny Marie lurdské a Světový den nemocných.

Svatá Josefina Bakita (svátek 8.2.)

(7. 2. 2020) Svatá Josefina Bakita (*1869 Súdán +1947 Itálie) byla v osmi letech unesena od své rodiny. „Volala jsem maminku a…

Týden manželství

(6. 2. 2020) Dobré manželství není samozřejmost. To si uvědomují i orgranizátoři Národního týdne manželství, který se pořádá od roku…

Blahoslavený rakouský sedlák, který odmítl bojovat za nacisty

Blahoslavený rakouský sedlák, který odmítl bojovat za nacisty
(5. 2. 2020) Film Skrytý život (Hidden life) od Terrence Malicka vykresluje životní příběh rakouského farmáře Franze Jägerstättera.

Shincheonji

je poměrně mladé náboženské hnutí pocházející z Jižní Koreje.

Křesťanské církve po celém světě vydaly prohlášení varující proti tomuto náboženskému společenství.

Za důvod udávají sektářskou povahu církve Shincheonji - manipulativní praktiky, snahu o utajování, rozpory s křesťanským učením apod. Její členové zpravidla postupně opouštějí rodiny a omezují veškeré kontakty mimo členy společenství. 

Více informací: 

www. scjinfo.cz