Navigace: Tematické texty V VytrvalostKrátké texty, citáty Různé citáty různých autorů k tématu: vytrvalost

Různé citáty různých autorů k tématu: vytrvalost

Kdo má před sebou dlouhou cestu,
nemá utíkat.
(Každého dne nový den, Karmelitánské nakl., Kostelní Vydří 1995, 171)

...

Nezačínej přestávat. Nepřestávej začínat.
/Přísloví/
(Každého dne nový den, Karmelitánské nakl., Kostelní Vydří 1995, 64)

+

Když se Mistra ptali, zda ho nikdy neskličovalo to, jak málo plodů zjevně přinášelo jeho úsilí, vyprávěl příběh o hlemýždi, který jednoho chladného větrného dne na sklonku jara začal lézt na třešeň.

Vrabci na sousedním stromě se na jeho účet ohromně bavili. Posléze to jeden nevydržel a řekl: "Hej, hlupáku, copak nevíš, že na tom , stromě žádné třešně nejsou?"

Ten malý chlapík - aniž by se zastavoval - odpověděl: "No, až se dostanu nahoru, tak tam budou."
(Anthony de Melo: Minutové nesmysly, Cesta, Brno 1995, 83)

+

III. První pád pod křížem
Kříž je přetěžký a nohy už nemohou.
Patří k našemu kříži i to, že nám nestačí síly?
Jednou povolí vůle,
potom zase víra,
potom odvaha.
No - a kolena...
Odtehdy, co padl Ježíš pod křížem -
odtehdy vím,
že k tíze Kristova i našich křížů patří i to,
že pod ním klesáme.
Odtehdy vím,
že tragedií není padnout.
Tragedií je padnout - a už nevstat.
Zachraň mě, Bože, od pádu,
z kterého bych se už nikdy nezdvihl.
(Jozef Porubčan SJ: S Ježišom Kristom krížovou cestou i cestou slávy, Dobrá kniha 1995, 38)

+

Po celé večery jsme v malých skupinkách seděli, rozmlouvali a budovali most naděje a vzpomínek do budoucnosti, která svitne i pro nás, když projdeme tímto tunelem. Jen se nevzdávat, nepodlehnout pesimismu, ani nabízené vidině svobody za cenu zrady.

(Anton Srholec: Svetlo z hlbín jáchymovských lágrov, KON-PRESS, Bratislava 1991, 124)


V tomto prostředí nemáme nic moudřejšího než trpělivě snášet všechny námahy každodenního života, pohrdání pronásledovatelů a nespravedlnost, která se nás denně dotýká. Oni tvou službu přijmou, jsou rádi, že je možno se na tebe spolehnout, ale o Kristu jim moc nevyprávěj. Nepřejí si to. (...) Na teologické problémy nemají a ty jim nevnucuj odpovědi na otázky, které ti nepoloží. (125)
(...)
- Začínám objevovat biblické myšlení, - začínám na novou notu.
- A co to je?
- To je řeč o člověku, o životě a účasti na životě, o tom, že Bůh se přece jen stará o člověka. Ježíš neměl v ruce katechizmus, bibli ani teologii. On jednoduše žil s lidmi, poslouchal je, a když potřebovali, pomáhal jim. Je lepší nechat působit Boha a věřit, že on může použít jen naši přítomnost v tomto prostředí jako svědectví o jeho lásce. Oni se nad tím zamýšlejí a roste to v nich. Myslím, že naši misionáři též příliš neřeční. Často neznají ani řeč svých posluchačů. Stavějí nemocnice, školy, kostely, starají se o lidi a žijí s nimi. Toto tady je ideální misijní stanice, o které se ti ani nezdálo.

(Anton Srholec: Svetlo z hlbín jáchymovských lágrov, KON-PRESS, Bratislava 1991, 125-26)

+


Tím, že jsme byli vrženi do zcela jiného světa, vyvstal úkol zachovat kontinuitu v další cestě. 0 to jsem se pokoušel. Bude-li se to v pozdějším dějinném vývoji jevit i potom jako klíčové postavení, musíme nechat otevřeno. Vidíme přirozeně velké převraty své vlastní doby, ale zůstávají nám skryty širší perspektivy, které přijdou. Myslím, že mi příslušelo, abych zachovával kontinuitu, nesl ji dále a zároveň ji vnášel do stále více se zrychlujících dějin. (81)
(...)
Nepopírám, že v mém životě došlo k vývoji a změnám, ale trvám na tom, že je to vývoj a změna v zásadní identitě. Že právě tím, že jsem se měnil, jsem se snažil zůstat věrný tomu, o co mi šlo. V tom dávám za pravdu kardinálu Newmanovi, který říká, že žít znamená se měnit, a kdo plně žil, je také schopen se měnit. (82)

(Joseph kardinál Ratzinger: Křesťanství na přelomu tisíciletí (otázky kladl Peter Seewald), Portál, Praha 1997, 81-82)

+

Netrpělivost kazí vše: Člověk má sice klíč od ráje, ale ve spěchu života nenajde klíčovou dírku.
Trpělivost znamená: být bdělý, abych mohl v opravdu rozhodujícím okamžiku uchopit drahocenné dobro.

(Michael Schneider: Das neue leben, Freiburg Herder 1987, s. 23O) (230)


Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Ez 47,1-2.8-9.12; Žalm Žl 46 (45), 2-3.5-6.8-9 Odp.: 5; 1 Kor 3,9c-11.16-17
Jan 2,13-22

Většinou je nedělní cesta do kostela zcela automatická. Jistě víme o kostele v jiné obci či městě, ale je nám poněkud cizí, není to „náš kostel“. Chrám je však mnohem více než jen shromaždiště věřících z našeho okolí. Chrám je znamením církve – společenství těch, kdo jdou za Bohem. Církev – chrám – je znamením Boží blízkosti člověku. Chrám už není místo, kde si s obavami kupujeme odpuštění a s napětím čekáme, zda bude odpuštěno (srov. chrám v pojetí starozákonního Orientu). Chrám je díky Kristově oběti místo, kde Bůh čeká na svůj lid a kam my přicházíme domů, k Bohu. Lateránská bazilika je tak především vnímána jako místo církve. Proto je zde úzká vazba na papeže, proto se zde konaly koncily. Slavíme tedy svátek církve – Božího těla, kterým je v posledku sám Kristus.

Zdroj: Nedělní liturgie

Horkokrevná, temperamentní a neznámá světice: sv. Alžběta od Nejsvětější Trojice (9.11.)

Horkokrevná, temperamentní a neznámá světice: sv. Alžběta od Nejsvětější Trojice (9.11.)
(8. 11. 2025) Alžběta z Dijonu: Karmelitka, která pomýšlela na sebevraždu...

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)
(8. 11. 2025) Nejznámější příhoda sv. Martina se stala v zimě roku 334. Tehdy se římský voják Martin před branami města Amiens…

Proč slavíme Posvěcení lateránské baziliky? (9.11.)

Proč slavíme Posvěcení lateránské baziliky? (9.11.)
(6. 11. 2025) Na první pohled to může působit zvláštně – proč celá církev slaví výročí posvěcení nějakého kostela v…

Přímluvy na Posvěcení lateránské baziliky 9.11. 2025

(6. 11. 2025) Sestry a bratři, Bůh si z nás staví svůj živý chrám. Obraťme se tedy k němu, který přebývá uprostřed nás a…

Svatá Anežka (13. 11.) - pracovní listy pro děti

Svatá Anežka (13. 11.) - pracovní listy pro děti
(6. 11. 2025) Svatá Anežka se narodila ve 13. století jako královská dcera, její otec byl král Přemysl Otakar I. Anežka ale netoužila…

Marii nelze označovat jako Spoluvykupitelku

Marii nelze označovat jako Spoluvykupitelku
(5. 11. 2025) Vatikánský dokument „Mater populi fidelis“ ze 4. Listopadu 2025 vyhlásil, že „je vždy nevhodné…

Památka zesnulých, vzpomínka na všechny zemřelé, ´dušičky´

Památka zesnulých, vzpomínka na všechny zemřelé, ´dušičky´
(4. 11. 2025) "Je nutné mluvit o smrti ... ne proto, abychom měli strach, ale abychom od něho byli osvobozeni." (Raniero…