Jen s Bohem můžeme naplno využívat  svůj životní potenciál. - archív citátů

Navigace: Tematické texty V VánoceKrátké texty, citáty Různé (citáty - Vánoce)

Různé (citáty - Vánoce)

Vánoční doba má své kouzlo, ale netrvá dlouho. Ježíšovo vtělení je však trvalou skutečností. A pro nás je celoživotním a každodenním úkolem spojovat svůj život s jeho životem, naší pozemskou skutečnost se skutečností Boží. Každá bohoslužba může k tomuto propojení vést, žádná bohoslužba by neměla být jen naším útěkem ze života.
(P.Aleš Opatrný)

+

Bůh je přístupný srdcím zcela prostým, která se vnoří do jeho důvěry...
Usilovat o dětství církve znamená probudit v ní ducha dětství. Tím je především prostota, dále důvěra srdce a úžas. Díky jemu mizí snaha šikovně proplouvat a kompromitovat druhé. Úřední vztahy se přemění ve vytváření společenství. Duch dětství nikým nemanipuluje, ani se nikoho nezmocňuje. Církev, byť vystavená zkouškám, se pak už nenechá spoutat smutkem a rezignací.
(Bratr Roger Schutz, Pustiny v srdci vydávají květ ,str87)

+

Boží Syn se stal člověkem, aby měl člověk domov u Boha.
(Hildegard von Bingen)

+

Proto Kristus přišel na svět jako člověk, proto žil mezi námi, proto trpěl, byl ukřižován, pohřben a vstal z mrtvých: aby člověk šel za Kristem, a tak se zachránil.
(Sv. Basil Veliký)
/Denní modlitba církve= Breviář-L2-153/

+

Ježíš Kristus přišel z nebe na zem kvůli trpícímu člověku. Toho si "oblékl" a jako člověk přišel v Betlémě na svět. skrze tělo podrobené utrpení na sebe vzal utrpení trpícího člověka a tělesná utrpení zničil. A duchem, který nemohl zemřít, usmrtil vražednou smrt.
(Meliton ze Sard)
/ Denní modlitba církve= Breviář -L2-159/

+

Vánoce znamenají: Bůh otevírá dveře, které nás od něho oddělují. Přibouchli jsme si je vlastní vinou.
A protože už nejsme schopni sami přijít k Bohu, přichází Bůh ve svém Synu k nám. Stává se člověkem, rodí se v chlévě jako bezmocné děťátko.
Bůh přichází do našeho ztemnělého světa, do temnoty a chladu stáje, do temnoty a chladu našeho života...

+

Mezi člověkem a Bohem stály v minnulosti dvě zdi, které bránily našemu plnému společenství s Bohem: zeď přirozenosti (Bůh je "duch" a my jsme "tělo") a zeď hříchu. Ježíš odstranil překážku přirozenosti svým vtělením a překážku hříchu svou smrtí na kříži, a proto už nic nebránilo vylití jeho Ducha a lásky.
(Raniero Cantalamessa, Život pod vládou Kristovou, str. 23)

+

Kristus přichází na svět a čeká.
Čeká na mne.
Za podobou dítěte Ježíše je velké tajemství: Bůh chce být i mně docela blízko!
Nikdo mne k jesličkám nenutí. Ale je zde místo i pro mne.
V zamyšlení a v modlitbě se mohu setkat s Bohem.
Vykoupení a záchrana, které zde v jeslích začínají, jsou určeny i pro mne.

+

Josef je povolán k velkému úkolu: chránit dítě a jeho matku a starat se o jejich obživu. Jeho život nyní patří tomuto dítěti. Věnuje mu svůj čas i své síly.
Také každý z nás má podíl na tomto poslání, abychom chránili to svaté a čisté v nás, v bližních, v církvi a ve světě.

+

Člověk se osvobodí od temných mocí a sil tohoto světa jedině tím, že se přimkne k Bohu. Tím, že člověk vědomě přijímá svou závislost na Bohu, stává se nezávislým a osvobozeným od všech mocí a sil.
(Joachim Kardinál Meisner).

+

Bůh není někde daleko, vzdálený. Není někde nahoře. On je mezi námi a s námi. Bůh přišel viditelně na tento svět jako bezmocné dítě, dýchal náš vzduch, nosil naše oblečení, jedl naše jídla. Stal se bratrem všech lidí a nyní klepe i na dveře tvého srdce. Touží se s tebou setkat.
(Podle Tomislava Ivančiče, Abba, lieber Vater, str. 65n)

+

Vánoce (pro mě) znamenají: kousek nebe na zemi, trocha slunce tam, kde očekáváme jen špínu a čemu se obvykle velkým obloukem vyhneme...

+

Dary
O vánocích je zvykem, že se lidé obdarovávají. Dar má být výrazem a znamením náklonnosti, vztahu.
Celý svět, i náš život je darem Božím pro nás.
Víra v Boha, v Ježíše Krista znamená, že
S darem - věcí se ale musí umět zacházet a to tak, aby dobře sloužil svému účelu
K daru bývá mnohdy přibalen návod, jak s ním zacházet, jak ho dobře používat, aby se z daru, který má sloužit nestal
.....nějak tak a podobně....



Témata: Vánoce

Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Př 8,22-31; Žalm Žl 8,4-5.6-7.8-9; Řím 5,1-5
Jan 16,12-15

Bůh žije láskou, to je jádro jeho štěstí, radosti, to je gejzír života, který stále chrlí nové a nové impulzy. Nebe doslova tepe životem. Nejde ale o falešnou, lacinou lásku. Jde o čirou pravdu, o absolutní dobro, které sdílí jednotlivé osoby Trojice. V takovém vzájemném sdílení není nic tabu a ani žádná z osob Trojice si nemusí schovávat něco „jen pro sebe“. Sdílí všechno. K tomuto důvěrnému přátelství Boha jsme pozváni i my.

Zdroj: Nedělní liturgie

Jak Boží Tělo slavit dnes? Tip z jedné farnosti

Jak Boží Tělo slavit dnes? Tip z jedné farnosti
(15. 6. 2025) Patří svátek Božího těla do dnešní doby? Jak slavnost Těla a krve Páně slavit v naší situaci a kultuře?…

Jan Nepomucký Neumann (svátek 19.6.)

Jan Nepomucký Neumann (svátek 19.6.)
(15. 6. 2025) Prachatický rodák Jan Nepomucký Neumann se stal misionářem v USA a americkým světcem. Ztělesňoval most mezi různými…

Přímluvy dle aktuálního dění pro Slavnost Nejsvětější Trojice, cyklus C / 15. 6. 2025

(11. 6. 2025) Protože je nám Boží láska vylita do srdce skrze Ducha svatého, naše naděje neklame. Obracejme se proto…

Svatý Antonín z Padovy (svátek 13.6.)

(11. 6. 2025) Původní jméno velkého kazatele svatého Antonína z Padovy je Fernandez Bulhão. Narodil se v portugalském Lisabonu ve…

Nejsvětější Trojice

Nejsvětější Trojice
(9. 6. 2025) V  neděli po Letnicích (Slavnosti seslání Ducha svatého) se připomíná mysterium Boha v Trojici.

Letnice, Svatodušní svátky

(8. 6. 2025) Bez Ducha svatého by bylo křesťanství jen hřbitovem. Letnice se slaví padesátý den po Velikonocích a 10 dnů po svátku…

Svátek Ježíše Krista, nejvyššího a věčného kněze

Svátek Ježíše Krista, nejvyššího a věčného kněze
(7. 6. 2025) Ve čtvrtek po slavnosti Seslání Ducha svatého se slaví svátek Ježíše Krista, nejvyššího a věčného kněze (latinsky festum…