Vzkříšení znamená, že Bůh je mocnější než zlo a smrt. - archív citátů

Navigace: Tematické texty J Jednota, ekumena, ekumenismusTexty na nástěnky - Jednota, ekumena, ekumenismus r. 2002 Hřích rozdělení / Duch svatý / jsme bratři / blíž k Ježíši - blíž k sobě /

r. 2002 Hřích rozdělení / Duch svatý / jsme bratři / blíž k Ježíši - blíž k sobě /

Ve wordu je text ke stažení zde

ROZDĚLENÍ KŘESŤANŮ
MÁ SVOU PŘÍČINU V HŘÍCHU

Rozdělení křesťanů má svou pravou a poslední příčinu v hříchu člověka... Proto opravdový ekumenismus není možný bez vnitřního obrácení. Smíření má tedy dvojí rozměr: především smíření s Bohem a pak smíření s bližními... (Podle Jana Pavla II.)


DUCH SVATÝ NÁS PŘIVÁDÍ
K VZÁJEMNÉMU POROZUMĚNÍ

Je to Duch svatý, který lidi přivádí k vzájemnému porozumění a přijetí, k tomu, abychom se poznávali jako synové Boží a bratři na cestě ke stejnému cíli, k věčnému životu, k tomu, abychom hovořili stejným jazykem přes všechny kulturní a rasové rozdíly. (Jan Pavel II.)
Otče prosím, aby všichni byli jedno, aby tak svět uvěřil, že ty jsi mě poslal. (Jan 17,18-21)


JSOU OD NÁS ODLOUČENI,
ALE JSOU TO NAŠI BRATŘI

Vybízíme vás k lásce nejenom k sobě navzájem, ale i k těm, kteří jsou venku, kteří jsou buď pohani, nebo jsou od nás odloučeni, vyznávajíce s námi Ježíše. Jsou to naši bratři a přestali by jimi býti až tehdy když by přestali říkat: „Otče náš“. (Podle sv. Augustina)


ČÍM VÍCE SE PŘIMKNEME K JEŽÍŠI,
TÍM VÍCE SI BUDEME
BLÍZKO NAVZÁJEM

Povinnost odstranit pohoršení z rozdělení křesťanů se stává každým dnem naléhavější. Jednotu je možné posílit dialogem, společnou modlitbou i svědectvím. Neznamená to ovšem přehlížet rozpory a problémy. Bylo by to jako přikrýt ránu, aniž bychom ji vyléčili. Bylo by v tom riziko, že přerušíme pouť ještě dříve, než dojdeme k jejímu cíli, tj. k plnému společenství. Naopak: jde o to, abychom pracovali s pohledem upřeným ke skutečnému usmíření pod vedením Ducha svatého, s důvěrou v účinnost modlitby, kterou Ježíš vyslovil v den před svým umučením: „Otče, aby všichni byli jedno, jako my jsme jedno.“ (srv. Jan 17,22) Čím více se přimkneme k Ježíši, tím více budeme schopni být blízko jeden druhému.


Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Sk 10,34a.37-43; Žalm Žl 118,1-2.16ab+17.22-23; Kol 3,1-4
Jan 20,1-9

Ráno po sobotě je pro křesťanství ten nejzásadnější moment. Pán, který zemřel na kříži, není v hrobě. Cosi v řádu světa je jinak. Důvodem není další zločin, ale Bůh – Ježíš, náš Pán, který do dějin vstoupil nikoli, aby se nechal pohltit zlem, ale aby zlomil moc zla. My jsme zvyklí na tep světa, zlo, které tak často vyhrává, smutek prohry, když dobro opět nemělo navrch. Ale počítáme i s Bohem, který do dějin vstupuje a tajemně se dotýká křížů a hrobů, na nichž láme moc zla a dává povstat k životu?

Zdroj: Nedělní liturgie

Velikonoce

Velikonoce
(20. 4. 2025) Květná neděle, Zelený čtvrtek, Velký pátek, Bílá sobota; velikonoční noc (vigilie), příběh Velikonoc.

P. Emil Kapaun (* 20. 4. 1916)

P. Emil Kapaun (* 20. 4. 1916)
(19. 4. 2025) Emil Kapaun byl Americký katolický kněz s českými kořeny, který zahynul v zajateckém táboře v Severní Koreji v roce…

Bílá sobota

(18. 4. 2025) Bílá sobota je druhým dnem, kdy Ježíš ležel v hrobě. Den zmatku a ticha. Ježíšovi učedníci byli v tento den…

Velký pátek

(17. 4. 2025) Velký pátek je připomínkou utrpení a smrti Ježíše Krista na kříži.

Vychovával mládež ke svobodě jako křesťany a skauty - a stal se obětí fašistů

Vychovával mládež ke svobodě jako křesťany a skauty - a stal se obětí fašistů
(15. 4. 2025) Kněz Giovanni Minzoni rozuměl toxickému náboji ideologií

Zelený čtvrtek

(15. 4. 2025) Význam a obsah Zeleného čtvrtku. 

Velikonoční triduum

Velikonoční triduum
(14. 4. 2025) Kristův kříž jako maják a znamení naděje, která neklame.