To, co jsme vykonali, navždy a navěky zůstane s námi. - archiv citátů

14.1.2010

Která církev má reprezentovat Ježíše?

Aneb zamyšlení k modlitbám za jednotu křesťanů...
Ježíš nám řekl, že naše vzájemná láska bude argumentem, který přesvědčí svět, že Ježíš je Mesiáš. Znamená to, že ďábel udělá všechno pro to, aby narušil naši jednotu.
Pokud jsme jednotní a vládne mezi námi láska, budeme vydávat svědectví o tom, že Ježíš je Mesiáš. Když ale bude naše jednota rozbita, bude zničena i láska - viditelná pomůcka, podle které má svět v Ježíšovi Mesiáše poznat.

Ježíš se modlí za všechny, kteří uvěří: „Už nejsem ve světě, ale oni jsou ve světě; a já jdu k tobě“ (Jan 17,11). Ježíšovo poslání bude muset pokračovat. Ale kdo ho bude tady na zemi reprezentovat, kdo řekne světu pravdu, že on je skutečný Mesiáš? Kdo přesvědčí svět, že on je Boží Syn? Co je tím důkazem, který je třeba dát světu, že on je Světlo? Je jím jednota, kterou budeme mít mezi sebou. Dokážeme to jen tehdy, když svět mezi námi uvidí lásku.

(Zpracováno podle knihy Eliase Velly: Ježíš lékař těla i duše)



„Pravým“ křesťanem
není náš „stranický kolega“…

Řekněme to bez příkras a možná i s rizikem, že budeme špatně pochopeni: Pravým křesťanem není náš „stranický kolega“ z téže konfese, ale ten, kdo se díky tomu, že je křesťanem, stal vskutku lidským.

Duší celého ekumenického hnutí je soukromá i veřejná modlitba spolu s obrácením srdce a svatostí života. Společné modlitby a přímluvy jsou výrazem víry, která sjednocuje všechny Ježíšovy učedníky, a důvěry v Ježíšovu pomoc. Smíření křesťanů přesahuje naše lidské síly a možnosti; tím více smíme a musíme svou naději zcela vložit „v Kristovu modlitbu za církev“.

(Zpracováno podle textů papeže Benedikta XVI.)


***

Další texty k tématu jednota křesťanů, ekumenismus naleznete zde

[nahoru]

Čtení z dnešního dne: Neděle 23. 7.

Mdr 12,13.16-19 ; Žalm 86; Řím 8,26-27
Mt 13,24-43

Není snadné odpovědět na otázku jak konkrétně postupovat a jak se vyrovnat s odmítnutím či jen faktickou nevírou v Krista. Nejde ale o nový problém. První komunita křesťanů se s ním hojně setkává. Proč Židé hromadně nepřijali evangelium? S tím souvisí otázka, jak vůči nim postupovat. Máme je vyhubit? Ježíš předkládá zásadní argument. Boží království nekončí jen realitou pozemského života (teď a tady). Je třeba věci nahlédnout perspektivou věčnosti, až Bůh oddělí plevel od pšenice. Tato logika přesahuje viditelnou konfesní příslušnost a vztahuje se na nejhlubší nitro každého člověka bez výjimky.

Zdroj: Nedělní liturgie

Mediálně spolupracujeme:

CSM 2017 Olomouc / Celostátní setkání mládeže 15. - 20. 8. 2017

Festival United 24.8. - 26.8. 2017 Vsetín

Svatá Marie Magdalena (Magdalská, Magda) – svátek 22.7.

(20.7.2017) Kdo vlastně byla Marie Magdalská? Ještě donedávna se v ní spojovaly celkem tři ženské postavy známé z...

Sv. Eliáš (20.7.)

(18.7.2017) V náboženských dějinách Izraele hráli velkou roli proroci. Mezi nimi vyčnívá postava Eliáše, kterého Bůh...

17. července 1794 bylo popraveno šestnáct karmelitánek

(16.7.2017) z kláštera Compiègne u Paříže

Prosba o Vaši pomoc

(12.7.2017) Svou krví můžete zachránit život. Hledá se akutně dárce kostní dřeně pro 16 letého Jakuba z Brna.

Josef Toufar - výročí narození 14.7.1902

(12.7.2017) Josef Toufar - kněz umučený komunisty - se narodil 14.7.1902

Sv. Benedikt z Nursie (11.7.)

(10.7.2017) Sv. Benedikt měl zásadní vliv na rozšíření křesťanství na evropském kontinentu.

Svatí Cyril a Metoděj (5.7.)

(3.7.2017) svátek 5.7.

Svatý Prokop (svátek 4.7.)

(3.7.2017) (*Chotouň asi 970 + Sázava 25.3.1053)