Postní doba je duchovním bojem Jedině Bůh nám může darovat pravé štěstí.  - archív citátů

Sekce: Knihovna

Bruno Forte

„Credo“ trochu jinak

z knihy Barvy lásky , vydal(o): Paulínky

Vyznání křesťanské víry není nic jiného než „sanctae Trinitatis relata narratio“(11. toledský koncil, DS 528). Je vyprávěním o lásce Otce, Syna a Ducha svatého („sanctae Trinitatis“), které jsme uvěřili díky slovům svědků, jež stáli na počátku, a tato slova byla předávána skrze živou církevní tradici („relata narratio“). Kdo vyznává víru, mluví o Bohu a vypráví přitom o Lásce, která se zjevila v trojiční události Velikonoc.

Věřím v tebe, Otče, Bože Ježíše Krista, Bože našich otců a Bože náš. Ty, který jsi tak miloval svět, že jsi neušetřil vlastního jednorozeného Syna, ale vydals ho za hříšníky, jsi Bohem, který je Láska. Ty jsi Počátek lásky, jež nemá počátek. Ty miluješ zcela nezištně, z pouhé radosti, jež pramení z lásky. Ty jsi Láska, která věčně začíná, věčný pramen, z nějž vyvěrá každý dokonalý dar. Stvořil jsi nás pro sebe a vložil jsi do nás nostalgii po tvé lásce. Vylil jsi nám do srdce svou lásku, abys daroval pokoj našemu neklidnému srdci.

Věřím v tebe, Pane Ježíši Kriste, Synu věčně milovaný, který jsi byl poslán na svět,abys smířil hříšníky s Otcem. Ty jsi čiré přijímání Lásky, ty miluješ s nekonečnou vděčností a učíš nás, že i přijímat je božské a nechat se milovat není o nic méně božské než milovat. Ty jsi věčné Slovo, jež vyšlo z Ticha v nikdy nekončícím dialogu Lásky. Milovaný, jenž vše přijímá a vše dává. Dny, které jsi prožil ve svém tělev naprosté poslušnosti Otci, nazaretské ticho, galilejské jaro, cesta do Jeruzaléma, příběh utrpení a nový velikonoční život vzkříšení naplňují láskyplnými díky i nás a činí z nás tvé následovníky, kteří uvěřili lásce a žijí v očekávání tvého příchodu.

Věřím v tebe, Duchu svatý, Pane a dárce života, který jsi se vznášel nad vodami prvního stvoření a sestoupil jsi k Panně, jež tě přijala, a také do vod nového stvoření. Ty jsi pouto věčné lásky, jednota a pokoj Milovaného a Milujícího ve věčném dialogu lásky. Ty jsi Boží extáze a dar, ten, v němž se nekonečná láska svobodně otevírá, vzbuzuje lásku a šíří ji. Tvá přítomnost z nás činí církev, lid lásky, jednotu, jež je znamením a proroctvím jednoty světa. Ty z nás utváříš církev svobody, otevíráš nás novým skutečnostem a upozorňuješ na zázračnou různorodost, kterou tvá láska probouzí. Ty jsi v nás hořící nadějí, spojuješ čas s věčností, církev putující s církví nebeskou, otevíráš srdce těch, kdo jsou bez Boha, pro Boha a srdce nás ubohých a hříšných daru lásky, která nezná konce. V tobě se nám dostalo vody života, v tobě nám byl dán chléb z nebe, v tobě se nám dostalo odpuštění hříchů. V tobě dostáváme příslib a záruku radosti věku, který má přijít. Věřím v tebe, jediný Bože lásky, věčný Milující, věčný Milovaný, věčná jednoto a svobodo lásky. V tobě žiji a v tobě nacházím své odpočinutí, když ti odevzdávám své srdce s prosbou, abych se v tobě mohl skrýt a aby sis ve mně našel příbytek. Amen!

Tento text lze číst různými způsoby:– jako modlitbu − v ovzduší adorace a díkůvzdání Bohu za jeho úžasná díla;– jako rozjímání − lze se zastavit u jednotlivých pasáží s odkazem na biblické texty uvedené po straně a odpovědět na položené otázky, které mají rozjímání napomoci;– jako společnou modlitbu – společně při ní komentujeme jednotlivé citace. Tento postup je zvlášť vhodný při přípravě mladých lidí či dospělých k přijetí svátostí  křesťanské iniciace.

 


Ostatní kapitoly z této knihy na tomto webu:

Čtení z dnešního dne: Středa 26.2. Popeleční středa

Jl 2,12-18 / 2 Kor 5,20 – 6,2; Mt 6,1-6.16-18

Komentář k 2 Kor 5,20 – 6,2: Čím je ve společnosti méně naděje, tím víc je zapotřebí našeho svědectví. Vynikne touha po „dni spásy“, po záchraně! Ukazovat směr, odkud záchrana přijde, ať je mým úkolem v nastávající době postní.

Zdroj: Nedělní liturgie

Knižní tip: Proč chodíme do kostela - Sokol

Knižní tip: Proč chodíme do kostela - Sokol
(26. 2. 2020) S chozením do kostela je to dnes ještě o něco těžší než s chozením do školy. Knížka je určena těm, kdo do kostela…

Oto Mádr, přední český teolog a jeden z nejdéle vězněných kněží u nás (+ 27. 2. 2011)

(26. 2. 2020) Oto Mádr - výrazná osobnost české katolické církve 20. století

Popeleční středou začíná Postní doba

(24. 2. 2020) Je důležité, aby se křesťan v postní době nezabýval sám sebou, ale především Bohem samotným...

25.2.1950 zemřel komunisty umučený kněz Josef Toufar

(24. 2. 2020) Žádný člověk není bezvýznamnou figurkou na šachovnici Boží.

P. Pavel Kučera - uprchlík a uprchlický farář

(24. 2. 2020) Tzv. uprchlický farář P . Pavel Kučera utekl v roce 1964 z komunistického Československa. Jeho posláním se pak na dlouhá…

Proti jakékoliv totalitě lze bojovat i jinak než mečem

(23. 2. 2020) V nacistickém kriminále jsem si uvědomil, že mezi Hitlerem a Stalinem je ještě třetí perspektiva, třetí možnost – a sice…

Händel - výročí narození (* 23. února 1685)

(22. 2. 2020) Tělnatý, cholerický a věřiteli pronásledovaný skladatel přinesl přese všechno skvělé plody...

Stolec svatého Petra (22.2.)

Stolec svatého Petra (22.2.)
(21. 2. 2020) Svátek stolce svatého Petra připomíná primát apoštola Petra mezi ostatními apoštoly. Tuto službu ustanovil sám Ježíš a…

Knižní tip: Pán se stará - Josef Prokeš

Knižní tip: Pán se stará - Josef Prokeš
(12. 2. 2020) Kniha vede čtenáře k novému pohledu na víru. V krátkých textech se zabývá celou řadou závažných křesťanských témat,…

Shincheonji

je poměrně mladé náboženské hnutí pocházející z Jižní Koreje.

Křesťanské církve po celém světě vydaly prohlášení varující proti tomuto náboženskému společenství.

Za důvod udávají sektářskou povahu církve Shincheonji - manipulativní praktiky, snahu o utajování, rozpory s křesťanským učením apod. Její členové zpravidla postupně opouštějí rodiny a omezují veškeré kontakty mimo členy společenství. 

Více informací: 

www. scjinfo.cz