7. 11. 2017 , Clive Staples Lewis (Foto: IMA)

Jakmile křesťané přestanou myslet na budoucí svět, ztratí akčnost

Nebe, mraky, obloha, okno, trojúhelník, průhled

Ježíš byl před jejich zraky vyzdvižen. Hleděli upřeně za ním k nebi a najednou vedle nich stáli dva muži v bělostných šatech a řekli: „Lidé z Galileje, proč tak stojíte a hledíte k nebi? Tento Ježíš, který byl vzat od vás do nebe, přijde zase právě tak, jak jste ho viděli, že odchází do nebe“ (srov. Sk 1,9-11).

Miřte k nebi  a zemi dostanete
jako prémii

Budete-li studovat dějiny, zjistíte, že křesťané, kteří toho udělali nejvíc pro současný svět, byli právě ti, kteří nejvíce mysleli na svět budoucí. Křesťanští velikáni zanechali své stopy na této zemi právě proto, že se svou myslí upínali k nebesům.  Jakmile křesťané přestali přemýšlet o budoucím světě, ztratili i schopnost účinně ovlivnit přítomnost. Miřte k nebi, a zemi dostanete jako prémii; miřte na zem, a nedostanete ani jedno. Je to paradox.

Toužíme po něčem,
co nám svět nemůže dát

Kdyby se lidé zahleděli do vlastního srdce, většinou by poznali, že velice silně touží po něčem, co v tomto světě nalézt nemohou. Tento svět je plný věcí, jež vám něco takového slibují, nicméně svůj příslib nikdy nenaplní. Touhy, které se v nás probudí, když se poprvé zamilujeme, když zatoužíme navštívit cizí zemi nebo když se začneme věnovat něčemu, co je pro nás vzrušující, to vše jsou touhy, které nemůže uspokojit žádný vztah, žádné cestování ani bádání.  

Nenechme se zneklidnit posměváčky,
kteří se snaží „nebe“ zesměšnit

Nenechme se zneklidnit posměváčky, kteří se snaží křesťanskou naději na „nebe“ zesměšnit tvrzením, že „nechtějí trávit věčnost hraním na harfu“. Takovým lidem odpovězte, že pokud nechápou knihy psané pro dospělé, neměli by je raději číst. Všechny biblické obrazy (harfy, koruny, zlato a podobně) jsou pochopitelně jen pokusem symbolicky vyjádřit to, co lidskými slovy vyjádřit nelze. Lidé, kteří tyto symboly berou doslovně, by si mohli rovněž myslet, že pokud nám Kristus řekl, abychom byli jako holubice, naznačoval tím, že bychom měli snášet vejce.

Se svolením zpracováno podle knihy:
Clive Staples Lewis, K jádru křesťanství,
kterou vydalo nakladatelství Návrat domů, www.navrat.cz.
Redakčně upraveno.

Tento text ke stažení - ve formátu PDF - zde

Čtení z dnešního dne: Čtvrtek 15.11.

Flm 7-20; Lk 17,20-25

Komentář k Flm 7-20: Krásné mezilidské vztahy i mezi společensky nerovnými lidmi. Kéž jsou vzorem pro jednání v naší církvi!

Zdroj: Nedělní liturgie

Sv. Anežka Česká (svátek 13.11.)

(12. 11. 2018) Narodila se roku 1211 jako nejmladší dcera českého krále Přemysla Otakara I. ...

Jak překonávat strach - rekolekce s P. Józefem Augustynem- 23. - 24. listopadu 2018

(9. 11. 2018) Již tradiční rekolekce pořádá Pastorační středisko v Praze. Kromě přednášek se nabízí možnost osobní modlitby před...

Svatý Martin z Tours (svátek 11.11.)

(9. 11. 2018) Nejznámější příhoda sv. Martina se stala v zimě roku 334. Tehdy se římský voják Martin před branami města Amiens...

Písničky pro děti

Písničky pro děti
(8. 11. 2018) Hledáte písničky se současným zvukem a pěknými texty, které jsou dětem blízké a hovoří o Bohu jednoduše a srozumitelně?...

Sv. Alžběta od Nejsvětější Trojice (9.11.)

(8. 11. 2018) Alžběta z Dijonu: horkokrevná, temperamentní a neznámá světice. Karmelitka, která pomýšlela na sebevraždu...

Svátek posvěcení Lateránské baziliky v Římě 9.11.

(7. 11. 2018) Bazilika sv. Jana z Lateranu je nazývána „matkou všech chrámů města Říma a celého světa“.

Den Bible

(7. 11. 2018) "Četba Božího slova pozvedá naši duši, aby nás nepřemohlo zoufalství, a na druhé straně v nás vyvolává bázeň, aby námi...

Svatá Anežka (13. 11.) - pracovní listy pro děti

(6. 11. 2018) Svatá Anežka se narodila ve 13. století jako královská dcera, její otec byl král Přemysl Otakar I. Anežka ale netoužila...