Půst je od slova pustit.  - archív citátů

7. 11. 2017 , Clive Staples Lewis (Foto: IMA)

Jakmile křesťané přestanou myslet na budoucí svět, ztratí akčnost

Nebe, mraky, obloha, okno, trojúhelník, průhled

Ježíš byl před jejich zraky vyzdvižen. Hleděli upřeně za ním k nebi a najednou vedle nich stáli dva muži v bělostných šatech a řekli: „Lidé z Galileje, proč tak stojíte a hledíte k nebi? Tento Ježíš, který byl vzat od vás do nebe, přijde zase právě tak, jak jste ho viděli, že odchází do nebe“ (srov. Sk 1,9-11).

Miřte k nebi  a zemi dostanete
jako prémii

Budete-li studovat dějiny, zjistíte, že křesťané, kteří toho udělali nejvíc pro současný svět, byli právě ti, kteří nejvíce mysleli na svět budoucí. Křesťanští velikáni zanechali své stopy na této zemi právě proto, že se svou myslí upínali k nebesům.  Jakmile křesťané přestali přemýšlet o budoucím světě, ztratili i schopnost účinně ovlivnit přítomnost. Miřte k nebi, a zemi dostanete jako prémii; miřte na zem, a nedostanete ani jedno. Je to paradox.

Toužíme po něčem,
co nám svět nemůže dát

Kdyby se lidé zahleděli do vlastního srdce, většinou by poznali, že velice silně touží po něčem, co v tomto světě nalézt nemohou. Tento svět je plný věcí, jež vám něco takového slibují, nicméně svůj příslib nikdy nenaplní. Touhy, které se v nás probudí, když se poprvé zamilujeme, když zatoužíme navštívit cizí zemi nebo když se začneme věnovat něčemu, co je pro nás vzrušující, to vše jsou touhy, které nemůže uspokojit žádný vztah, žádné cestování ani bádání.  

Nenechme se zneklidnit posměváčky,
kteří se snaží „nebe“ zesměšnit

Nenechme se zneklidnit posměváčky, kteří se snaží křesťanskou naději na „nebe“ zesměšnit tvrzením, že „nechtějí trávit věčnost hraním na harfu“. Takovým lidem odpovězte, že pokud nechápou knihy psané pro dospělé, neměli by je raději číst. Všechny biblické obrazy (harfy, koruny, zlato a podobně) jsou pochopitelně jen pokusem symbolicky vyjádřit to, co lidskými slovy vyjádřit nelze. Lidé, kteří tyto symboly berou doslovně, by si mohli rovněž myslet, že pokud nám Kristus řekl, abychom byli jako holubice, naznačoval tím, že bychom měli snášet vejce.

Se svolením zpracováno podle knihy:
Clive Staples Lewis, K jádru křesťanství,
kterou vydalo nakladatelství Návrat domů, www.navrat.cz.
Redakčně upraveno.

Tento text ke stažení - ve formátu PDF - zde

Čtení z dnešního dne: Neděle 18. 2.

Gn 9,8-15; Žalm 25; 1 Petr 3,18-22
Mk 1,12-15

Markovo evangelium je nejkratší a podle některých odborníků také nejstarší z evangelií. Mnohé popisy událostí jsou v něm velice stručné. Ale díky tomu lze nahlédnout, co asi bylo pro autora to nejpodstatnější. Shrnuje Ježíšovo kázání do dvou vět. Pojmem „Boží království“ zřejmě neoznačuje nějakou formu uspořádání vlády, ale přítomnost samotného Boha: Bůh je blízko. A připojuje radu, co dělat: Zastavit se a ohlédnout, zda jdeme dobře. A za druhé přijmout vírou Boha. To je vynikající plán na celou postní dobu.

Zdroj: Nedělní liturgie

Křížové cesty

(16. 2. 2018) Propojit vše těžké v našem životě s Kristem... Soubor různých Křížových cest.

sv. Valentin z Terni (14. února)

(12. 2. 2018) Svatý Valentin, jeden z nejuctívanějších světců na světě, byl občanem Interamny (dnešní Terni) v Umbrii a podstoupil...

Popeleční středou začíná Postní doba

(11. 2. 2018) Je důležité, aby se křesťan v postní době nezabýval sám sebou, ale především Bohem samotným... Postní doba, půst,...

Exercicie online pro postní dobu

Exercicie online pro postní dobu
(10. 2. 2018) Exercicie připravili karmelitáni z duchovního centra d’Avon v Paříži a jsou překládány do několika jazyků. Letos...

Panna Maria Lurdská a Světový den nemocných (11.2.)

(9. 2. 2018) 11.2. se slaví svátek Panny Marie lurdské a Světový den nemocných.

Svatá Josefina Bakita (svátek 8.2.)

(7. 2. 2018) Svatá Josefina Bakita (*1869 Súdán +1947 Itálie) byla v osmi letech unesena od své rodiny. „Volala jsem maminku a...