Jen s Bohem můžeme naplno využívat  svůj životní potenciál. - archív citátů

Navigace: Tematické texty H HříchDelší texty Všichni zhřešili (Raniero Cantalamessa)

Všichni zhřešili (Raniero Cantalamessa)

Všichni zhřešili a jsou daleko od Boží sláávy.(Ř 3,23) Všichni jsou pod mocí hříchu. (Ř 3,9). Jen boží zjevení opravdu ví, co je to hřích. Všechno, co o hříchu vypovídá, je jen čáástečná odpověď. "Náš mlhavý pojem hříchu je součástí našeho hříšného bytí."(S. Kierkegaard) Člověk sám může přinejlepším pochopit hřích proti sobě, porušení lidských práv, ne Božích. Jen Boží zjevení ví, co je hřích, jen DSje schopen "ukázat světu, v čem je hřích" (srv. J 16,8). O hříchu nám musí promlouvat sám Bůh. "Třeste se a nehřešte", říká Písmo (Ž4,5)

Boží hněv se zjevuje z nebe proti každé bezbožnosti a nepravosti lidí, kteří svou nepravostí potlačují pravdu. "Tvrdí, že jsou moudří, ale upadli v bláznovsství: zaměnili slávu nepomíjiteelného Boha za zobrazení podoby pomíjitelného člověka,..(Ř 1,18-23)

Základní hřích spatřuje sv. Pavel v bezbožnosti, kt. spočívá v odmítnutí oslavovat Boha a děkovat mu. Jinými slovy v odmítání uznat Boha v jeho Božství, nevzdávat mu patřičnou úctu. Dalo by se říci, že spočívá v ignorování Boha, dělání, že neexisttuje. "Vězte Hospodin je Bůh, on nás učinil a my patříme jemu" (Ž100,3) Hřích je ve svém jádru odmítnutím tohoto uznání, je pokusem ze strany tvora, aby smazal nekonečný rozdíl mezi sebou a Bohem. Tak hřích napadá samotnou podstatu věcí, je pokusem věznit pravdu. V modlářství se člověk stává hrnčířem a Bůh nádobou tvarovanou podle jeho vůle.

Proto tj. důvodem je Boží hnněv) je Bůh nechal na pospas nečistým vášním,...vydal v moc hanebných vášní (Ř 1,24). Bůh takové věci jistě nechce, ale dopouští je, aby člověk pochopil, kam vede odmítnutí Bohaa.

Hřích je trestem sám sobě. Čím kdo hřeší, tím také bývá trestán (Mdr 11,16). Dokud trvá svět, zjevuje se v něm takto Boží soud. Bůh je "přinucen" ponechat lidi jim samým, aby nedal za pravdu jejich nespravedlnosti a aby se vrátili zpět.

/Raniero Cantalamessa, Život pod vládou Kristovou, Karmelitánské nakladatelství, str.34-37/


Témata: Hřích

Čtení z dnešního dne: Neděle . .

Př 8,22-31; Žalm Žl 8,4-5.6-7.8-9; Řím 5,1-5
Jan 16,12-15

Bůh žije láskou, to je jádro jeho štěstí, radosti, to je gejzír života, který stále chrlí nové a nové impulzy. Nebe doslova tepe životem. Nejde ale o falešnou, lacinou lásku. Jde o čirou pravdu, o absolutní dobro, které sdílí jednotlivé osoby Trojice. V takovém vzájemném sdílení není nic tabu a ani žádná z osob Trojice si nemusí schovávat něco „jen pro sebe“. Sdílí všechno. K tomuto důvěrnému přátelství Boha jsme pozváni i my.

Zdroj: Nedělní liturgie

Slavnost Těla a krve Páně (´Božího těla´)

(15. 6. 2025) Svátek, který katolická církev slaví ve čtvrtek po svátku Nejsvětější Trojice, aby zvlášť oslavila - eucharistii.

Jak Boží Tělo slavit dnes? Tip z jedné farnosti

Jak Boží Tělo slavit dnes? Tip z jedné farnosti
(15. 6. 2025) Patří svátek Božího těla do dnešní doby? Jak slavnost Těla a krve Páně slavit v naší situaci a kultuře?…

Jan Nepomucký Neumann (svátek 19.6.)

Jan Nepomucký Neumann (svátek 19.6.)
(15. 6. 2025) Prachatický rodák Jan Nepomucký Neumann se stal misionářem v USA a americkým světcem. Ztělesňoval most mezi různými…

Přímluvy dle aktuálního dění pro Slavnost Nejsvětější Trojice, cyklus C / 15. 6. 2025

(11. 6. 2025) Protože je nám Boží láska vylita do srdce skrze Ducha svatého, naše naděje neklame. Obracejme se proto…

Svatý Antonín z Padovy (svátek 13.6.)

(11. 6. 2025) Původní jméno velkého kazatele svatého Antonína z Padovy je Fernandez Bulhão. Narodil se v portugalském Lisabonu ve…

Nejsvětější Trojice

Nejsvětější Trojice
(9. 6. 2025) V  neděli po Letnicích (Slavnosti seslání Ducha svatého) se připomíná mysterium Boha v Trojici.

Letnice, Svatodušní svátky

(8. 6. 2025) Bez Ducha svatého by bylo křesťanství jen hřbitovem. Letnice se slaví padesátý den po Velikonocích a 10 dnů po svátku…